Vooruitblik op zaterdag 5 maart 2016

3 maart 2016 18:00

De week van de uitwedstrijden. Drie stuks in onze eigen gemeente, drie in de regio Weert en één helemaal achter Horst. Dat komt zo: KGA1 is ingedeeld in regio 3 en speelt een aantal wedstrijden tegen relatief onbekende tegenstanders, deze keer in Oirlo. Let op: de wedstrijd van de C1 tegen Vesta gaat zaterdag NIET door! Wat kunnen we wèl beleven…

10.30u  RKMSV F6          -             Grashoek F3

Onze debutantjes hebben een harstikke leuke wedstrijd achter de rug vorige week zaterdag. Het weer zat mee en de ouders waren in grote getale op de wedstrijd afgekomen. Nu dan de eerste uitwedstrijd, tegen de buurtjes uit Meijel. Ook zij hebben vorige week verloren, van Panningen. Wie gaat er winnen en komen al die ouders komende zaterdag weer aanmoedigen?

11.15u  BEVO F2              -             Grashoek F2

Daar istie dan, om met de deur in huis te vallen: de wedstrijd tegen Bevo. Vorig jaar bleek dit de slag der giganten. Het gelijkspel betekende dat Grashoek en Bevo samen kampioen zou worden, dachten we allemaal. Helaas, doordat Bevo alsnog puntverlies leed in een latere wedstrijd werd Grashoek de enige en ware kampioen. Bevo staat onze jongens zaterdag op te wachten, klaar voor hun competitiestart en vooral voor eerherstel. Of gaat Grashoek er met de punten vandoor?

09.00u  Merefeldia F3    -             Grashoek F1

Met een vette knipoog kondig ik u de wedstrijd tussen de twee koplopers in deze competitie aan! De nieuwkomer Merefeldia is als beloning voor een zeer goed seizoen gepromoveerd naar poule 403 en wist meteen haar debuutwedstrijd, tegen Budel F4, te winnen. Al was dat wel te verwachten, want ook in het najaar seizoen hadden de geelzwarten uit Nederweert geen moeite met deze tegenstander die, ondanks hun klassering in de middenmoot, verrassenderwijs mocht mee-promoveren.

11.00u  Egchel E1            -             Grashoek E1

In het najaar eindigde Egchel met 9 punten twee plaatsen boven Grashoek. Zowel in de beker als in de competitie was klein Oranje duidelijk meest succesvolle ploeg van de twee. Ze wist Grashoek met energiek en fysiek spel te imponeren. Dit voorjaar moet de ommekeer worden. Grashoek zal met hernieuwd elan het veld betreden met het stellige voornemen de punten dit keer mee naar huis te nemen.

10.45u  DESM D2            -             Grashoek D1

Grashoek heeft na het zuur van afgelopen zaterdag behoefte aan het zoet van de overwinning en gaat op De Moeësdiêk zeker voor de punten spelen. De tegenstander, DESM, is een promovendus uit de 405 en beleefde daar een gemiddeld seizoen, met drie uitschieters waarin zij de helft van het totaal aantal gescoorde doelpunten wist te maken. Vooral de 9-2 tegen (toen nog) koploper Laar kwam hard aan in Weert Noord. Hebben de gastheren tegen Grashoek ook zo’n uitschieter in petto?

14.45u  Laar B2                -             Grashoek B1

De afgelopen seizoenen is Laar steeds een van de concurrenten van onze B1. Van de afgelopen drie wedstrijden heeft Grashoek de laatste twee gewonnen. Omdat de teams daarna weinig zijn veranderd is de meest tekenende overwinning natuurlijk de 1-3 van afgelopen 28 november. Deze wedstrijd is, hoe prematuur ook, cruciaal voor een eventuele titel en daarom zeer de moeite waard om te bezoeken!

14.30u  SVOC’01 A1       -             KGA1

Even kennismaken: SVOC’01 is het resultaat van de fusie tussen de voetbalclubs van Oirlo en Castenray en speelt op een sportpark dat bijna perfect tussen deze dorpen is gesitueerd. Oirlo-Castenray ligt in een andere “voetbalregio”. Vroeger was de KNVB omwille van beheersbaarheid zeer strikt in het handhaven van de regiogrenzen, maar is daar gelukkig wat soepeler in geworden, ook bij de jeugd. Misschien is het nu wel de eerste keer dat er een Grashoeks jeugdteam op deze velden gaat spelen!