In het kort: zaterdag 27 februari 2016

27 februari 2016 18:00

Wat een prachtige zonnige dag vandaag! Wel wat fris door de wind, maar dat mocht de pret niet drukken. En pret hebben we gehad en gezien vandaag, er kwamen maar liefst 8 jeugdteams in actie en we hebben maar liefst 50 goals gezien. Kortom: het seizoen is weer begonnen!

Grashoek F3      -             Leveroy F2         1-9

Grashoek F3 had een mooie mix van 4 kabouters en 4 spelers die al een half jaar ervaring op het grote veld hadden. Zo ook bij Leveroy, al waren daar toch een aantal spelers die wat meer ervaring hadden. En daarmee maakten ze het verschil. Na afloop van de wedstrijd wist de coach te melden dat alle jongens (en meisje!) toch allemaal een fantastisch leuke wedstrijd hebben gehad. De cijfers deden daar niets aan af!

Grashoek F2      -             vv Kessel F3       9-0

Vorige week tegen FCV-Venlo F3 werden de spelers al gewaarschuwd dat het in dit voorjaar niet allemaal zo gemakkelijk zou gaan als in het najaar. Dat heeft zeker meegeholpen in de voorbereiding, en ook deze wedstrijd zelf. De spelers begonnen hierdoor geconcentreerd aan de wedstrijd en al snel bleek dit zijn vruchten af te werpen. Kessel was niet van het kaliber FCV, werd al snel overlopen en is vervolgens geen moment in de wedstrijd gekomen. Een leuke wedstrijd, vooral voor het thuispubliek natuurlijk.

Grashoek F1      -             Leveroy F1         7-2

Ook de F-standaardteams van Grashoek en Leveroy stonden tegenover elkaar in de arena. Deze keer wist Grashoek wel aan het langste eind te trekken. In een aantrekkelijke wedstrijd werd het publiek getrakteerd op 9 goals!

Grashoek E1      -             RKVB E2              4-2

Grashoek heeft op fraaie wijze weten te winnen van de najaarskampioenen uit Baexem. Het verschil werd al vroeg in de wedstrijd gemaakt. Grashoek liep, op het oog heel eenvoudig, uit naar 4-0 en dacht de wedstrijd in de zak te hebben. Het werd nog even spannend toen de handige voorhoede van de tegenstanders de wedstrijd bijna wisten te kantelen, maar dichterbij dan 4-2 mochten ze niet komen.

Grashoek D1      -             Reuver D2          1-1

De krachtsverschillen waren minimaal vandaag en beide ploegen gingen na het laatste fluitsignaal van Joep Gommans met een beetje zuur gezicht van het veld. Reuver omdat ze het niet eens waren met de penalty die tot de 1-0 leidde en Grashoek omdat ze de 1-1 niet konden voorkomen, èn omdat ze de kans op 2-1, voor open goal, niet wisten te verzilveren.

Het publiek heeft echter waar voor hun geld gekregen omdat ze van een aantrekkelijke wedstrijd hebben kunnen genieten.

Grashoek C1      -             Kessel C1            1-6

Kessel kwam terecht vol zelfvertrouwen naar het andere uiteinde van de gemeente. De afgelopen jaren wist deze generatie steeds te winnen van Grashoek. Zo ook deze keer, al leek het in de eerste 10 minuten dat het ook de andere kant op zou kunnen vallen. Het verschil zat ‘m vandaag in het wat naïeve spel van de thuisploeg, waardoor posities on(der)bemand bleven en er te langzaam werd gehandeld. Kessel ging veel slimmer met de verschillende spelsituaties om. Als we in deze klasse potten willen breken zal er met meer aandacht moeten worden gevoetbald, zowel aan de bal als zonder de bal. Complimenten voor de strijdlust, dat wel!

Grashoek B1      -             DESM B2             3-0

Een wat geflatteerde einduitslag. Het merendeel van het thuispubliek meende namelijk recht te hebben gehad op meer goals. De B1 speelde ingetogen, is geen moment in gevaar geweest en kon zich het concentratieverlies op deze koude zaterdagnamiddag wel veroorloven.

Grashoek / Koningslust A1         -             Grashoek 4        3-1

Door beide ploegen werd met gretigheid uitgekeken naar deze wedstrijd. De coach van de thuisploeg gaf aan dat de jeugd het op conditie zou moeten kunnen winnen van de Poolse senioren. De senioren zetten daar hun voetbalervaring en vechtlust tegenover. Ze probeerden het tempo te bepalen en de combinaties te verstoren. Desondanks kon KGA1 druk op de ketel houden en profiteren van hun iets grotere handelingssnelheid. Bij rust was het 2-0. In de tweede helft ging het meer gelijk op, de voorspelling van de coach kwam niet (helemaal) uit. Petje af voor beide teams!