Vooruitblik op zaterdag 27 februari 2016

24 februari 2016 22:30

We kunnen komende zaterdag 7 wedstrijden bekijken op onze eigen Peelrand. KGA1 is vrij. Helaas, want ook zij snakken na twee afgelaste oefenwedstrijden naar actie. Nog een week wachten. Het affiche voor vandaag ziet er toch nog aantrekkelijk uit, kijk maar:

09.30u  3e klasse 408      Grashoek F3      -             Leveroy F2

De oefenwedstrijd van vorige week was de vuurdoop voor de meeste spelers.  Ook het bezoekende team staat nog aan het prille begin van een misschien wel hele mooie carrière en de diverse spelertjes hebben nog geen idee wat er allemaal staat te gebeuren op zo’n vroege zaterdagmorgen. Maar ze zullen allemaal met de mooiste verhalen thuiskomen, zowel in Grashoek als in Leveroy!

10.30u  3e klasse 402      Grashoek F2      -             vv Kessel F3

Kessel F3 heeft een lastig najaar seizoen gekend, maar is desondanks toch weer in dezelfde klasse ingedeeld. Dat zou een indicatie over de sterkte kunnen zijn, maar we wagen ons niet op glad ijs zo vroeg in het seizoen. Onze winterkampioenen hoeven in ieder geval niet meer op walk-overs te rekenen. Dat hebben ze vorige week al mogen ervaren. Gewoon lekker voetballen, beide teams beginnen gewoon op nul.

09.30u  2e klasse 403      Grashoek F1      -             Leveroy F1

De Peelrand kleurt rood nu ook de F1 welkom gaat heten aan gasten uit Leveroy. De gasten zijn misschien nog in de mood van het kampioenschap dat ze in het najaar behaalden, welke heeft geleid tot hun promotie naar de tweede klasse. In deze klasse wist onze F1 zich het afgelopen seizoen knap in de top 4 te nestelen. De ervaring van de afgelopen jaren heeft geleerd dat de wedstrijden met Leveroy meestal spannend waren met een onvoorspelbare uitkomst. Zo ook deze?

10.30u  2e klasse 404      Grashoek E1      -             RKVB E2

In deze klasse spelen 6 teams in een volledige (dubbele) competitie voor het kampioenschap dat eind april wordt beslist. Dat betekent dat ze 1 wedstrijd méér mogen spelen dan de meeste andere Grashoekse teams. Vandaag Baexem E2, die na een uiterst succesvol en vooral doelpuntrijk seizoen kampioen werd. Onze E1 is daarentegen juist iets lager gaan spelen na de 8e plaats (van 10) vorig jaar. Voor beide teams gaat de herindeling dit voorjaar hopelijk ten goede komen!

11.30u  2e klasse 403      Grashoek D1      -             Reuver D2

De D2 van Reuver wist het in het najaar met een 8e plaats (van 10) niet te bolwerken in haar, overigens sterk bezette, klasse. Nu mag ze het een treetje lager proberen in de klasse waar Grashoek vorig jaar als 4e is geëindigd. Gezien het doelsaldo van vorig jaar heeft de tegenstander van vandaag een lastig te passeren verdediging. Grashoek put terecht moed uit het uitstekende resultaat van de oefenwedstrijd van vorige week tegen FCV-Venlo D2.

13.00u  3e klasse 401      Grashoek C1      -             Kessel C1

Precies een jaar geleden (26 februari 2015) speelde de C1 op een druilerige doordeweekse avond een oefenwedstrijd tegen Kessel C1. Er werd met 4-1 verloren tegen dit betere team. Onze C1 is nauwelijks veranderd ten opzichte van vorig jaar. Daar staat tegenover dat zij in fysiek en in voetballend opzicht enorm is gegroeid.  Van de tegenstander van zaterdag weten we alleen dat zij de afgelopen maanden in deze 3e klasse 401 uitstekend hebben gepresteerd. Voor wat het waard is: Kessel won in de najaar competitie met 7-2 van Koningslust C1. Hiervan verloor onze C1 eerder in de beker afgetekend met 3-0. Is de groei van het afgelopen halfjaar voldoende?

14.30u 3e klasse 401       Grashoek B1      -             DESM B2

Eerlijk gezegd waren verschillende spelers wel wat teleurgesteld toen de indeling van het voorjaar seizoen op de mat viel. Ondanks de prachtige 2e plaats mocht er niet worden gepromoveerd naar de 2e klasse. De tegenstander van vandaag, het Weertse DESM, werd wèl beloond voor haar 2e positie en klom van poule 403 naar poule 401. Als Grashoek onder Jo van Oyen op gelijke voet doorgaat zullen ze het iedere tegenstander erg lastig kunnen maken.