In het kort: zaterdag 20 februari 2016

20 februari 2016 14:45

Op de zaterdagmorgen mocht er nog worden gespeeld, maar helaas werd aan het eind van de morgen geoordeeld dat de (vriendschappelijke) wedstrijden van de A, B en C tè belastend voor de velden zou zijn. De D en de F-teams hebben voor een drukke en vooral leuke voetbalmorgen gezorgd. Een kort overzicht…

Grashoek F3      -             FCV-Venlo F7     8-8

De vuurdoop voor de meeste spelers! Op een waterkoude zaterdagmorgen op een groot veld voetballen was wel wat wennen. Sommige spelertjes konden rillend en snikkend niet meer aan voetbal denken. Gelukkig werd er wel veel gescoord aan beide kanten: 8-8.

Grashoek F2      -             FCV-Venlo F3     1-18

In deze wedstrijd werd er ook veel gescoord. De meningen liepen uiteen, maar dat de tegenstander minimaal 18 goals had gemaakt, dáár was iedereen het wel mee eens. Een tegenstander van formaat waar onze kampioenen alleen maar achteraan konden lopen. Het voorjaarseizoen zal lastig worden, maar zó zwaar als vandaag toch zeker niet.

Grashoek F1      -             RKMSV F2          3-4

Je hoort het vaak: De uitslag had net zo goed andersom kunnen zijn. Deze tegenstanders kennen elkaar inmiddels en maakten er samen een mooie pot van! Over 6 weken spelen ze voor het “eggie”. Als het aan onze mannen en meid ligt is de score dan weer andersom!

Grashoek D1      -             FCV-Venlo D2    1-1

De kroon op deze voetbaldag. De D1 werd vooraf verrast door de komst van FCV-Venlo D2 in plaats van de aangekondigde D3. Het eerste kwartier was het vooral Venlo, dat overtuigend speelde en, doordat het middenveld onbetwist bleef, kon blijven drukken. Het zag er echt niet naar uit dat Grashoek ooit nog aan kansen toe zou komen. Na een wissel en een handige verschuiving in de opstelling wisten de in eerste instantie geïntimideerde gastheren zich alsnog een gelijkwaardige tegenstander te tonen. Uit een standaardsituatie werd toch de verdiende 0-1 gescoord. In de tweede helft werd uit een vergelijkbare standaardsituatie de, net zo verdiende, 1-1 gescoord. In de laatste 5 minuten kreeg het conditioneel betere Grashoek nog 4 opgelegde kansen om de winst te pakken, maar loon naar werken zat er helaas niet in vandaag.