Vooruitblik op zaterdag 20 februari 2016

18 februari 2016 18:45

Als de omstandigheden het toelaten kunnen we nog één keer oefenen voordat de competitie begint. Met uitzondering van de E1 mogen alle teams kijken of ze klaar zijn voor de voorjaarscompetitie. Net als vorige week zien we een “vreemde” naam tussen de bezoekers. FCV-Venlo komt met drie teams op bezoek! Hier volgt de voorbeschouwing, van klein naar groot. Let op de aanvangstijden, die kunnen iets anders zijn dan u gewend bent!

10.30u  Grashoek F3      -             FCV-Venlo F7

Net als bij Grashoek heeft ook FCV-Venlo dit voorjaarseizoen een extra team kunnen inschrijven. Een veld vol debutantjes dus, die hun ogen zullen uitkijken op die grote groen wei. Onvergetelijk. Alleen dat is al een goede reden om deze wedstrijd te gaan bezoeken!

09.30u  Grashoek F2      -             FCV-Venlo F3

De ervaring leert dat de kampioen van het najaar het meestal erg lastig heeft in de het voorjaar. De F3 van FCV-Venlo lijkt daarom een ideale sparringpartner want die komt in haar eigen regio 3 in een gelijkwaardige klasse uit. Onze mannen zullen dus flink aan de bak moeten en tegenstand krijgen zoals ze die in het najaar maar enkele keren hebben meegemaakt.

09.30u  Grashoek F1      -             RKMSV F2

Voor de F1 komt juist een zeer bekende tegenstander op bezoek. De buren uit Meijel. In het najaar wist Grashoek daar nog met 3-1 van te winnen en de gasten zullen gemotiveerd zijn om dat recht te zetten. Mocht dat niet lukken dan komt er begin april weer een kans, want ook in de reguliere competitie zullen deze teams weer tegenover elkaar komen te staan.

12.00u  Grashoek D1      -             FCV-Venlo D3

Onze D1 is het derde team dat welkom mag heten aan gasten uit ’t Ven. Een succesvol elftal dat vorig jaar kampioen wist te worden in de 2e klasse 302. Vol zelfvertrouwen dus en gedreven om zich te meten met andere teams. Een goeie oefening voor onze jongens, die zich niet moeten laten overbluffen.

13.00u  Grashoek C1      -             Eindse Boys C1

De C1 wacht zaterdag een zeer pittige tegenstander. In het najaar behaalden zij een uitstekende tweede plaats in de 3e klasse 401, de klasse waar Grashoek nu naartoe is gepromoveerd. Eindse Boys komt over drie weken nogmaals naar Grashoek, dan in het kader van de reguliere competitie. De wedstrijd van zaterdag zal interessante informatie opleveren die van pas gaat komen in de reprise. Voor beide teams.

14.30u  Grashoek B1      -             Helden B2

De gasten uit Helden eindigden eind vorig jaar in de middenmoot van de 3e klasse 402. We verwachten een mooie wedstrijd, maar het uiteindelijke resultaat is sterk afhankelijk van de aspecten die coach Jo graag wil oefenen.

16.00u  KGA1                   -             Roggel A1

In het najaar nog werden de krachten gemeten tussen deze twee vlaggenschepen van de lokale jeugdafdelingen. Roggel wist toen met 2-1 te winnen, door agressief spel. In de positieve zin van het woord, voeg ik er aan toe. Beide teams hebben het ondanks enkele opmerkelijk goede wedstrijden niet weten te redden in hun klasse. Een oefenwedstrijd waar we naar uit kunnen kijken. Is KGGA klaar voor de strijd?