In het kort: zaterdag 12 december 2015

12 december 2015 18:30

Twee wedstrijden deze middag. Natuurlijk was de meeste aandacht voor de C1, die een zeer succesvol seizoen met een kampioenschap wist te bekronen. Daarna werd de voorlopig laatste wedstrijd van KGA1 op sportpark De Lust in Koningslust gespeeld. In het voorjaar kunt u dit team bij thuiswedstrijden op onze eigen Peelrand te bewonderen. Ik heb twee korte samenvattingen voor u:

Grashoek C1      -             Maarheeze C2                  7-0  (6-0)

Grashoek was nog genadig voor de bezoekers, die moedig streden voor wat ze waard waren. De oranjehemden moesten zich laten bijstaan door maar liefst 4 D-spelers en dat fysieke verschil kon met alleen vechtlust niet worden gecompenseerd. Pas in de tweede helft, nadat zowel Harmen als Bart waren gewisseld, kon Maarheeze een aantal maal gevaarlijk worden. Door ingrijpen van Tom werd de wellicht wel verdiende eretreffer niet worden gemaakt.
Niet alleen het team, maar ook een aantal individuele spelers, hebben dit seizoen een uitzonderlijke groei doorgemaakt. Het kampioenschap en de complimenten zijn voor alle spelers. De coaches mogen echter niet worden vergeten. Zij hebben het voor elkaar gekregen om deze groep als team te laten samenwerken, te laten voetballen. Er zijn natuurlijk betere en mindere spelers binnen een team, maar ze zijn samen kampioen, proficiat!

KGA1                   -             Kessel A1                           3-4  (1-1)

In de voorbeschouwing heeft u gelezen dat KGA1 in staat moest worden geacht om er ook tegen de kampioen een echte wedstrijd van te maken. En dat hebben we gezien. Bijna zat er nog een verrassing in, maar de punten gingen toch nog alle drie mee naar Kessel.

KGA1 heeft zich van haar beste kant laten zien door geconcentreerd te voetballen en van haar eigen kracht uit te gaan. Met “slechts” deze cijfers van Kessel te verliezen is dan ook een prima prestatie te noemen!

Nog één wedstrijd te gaan, tegen de runner-up Laar.