Vooruitblik op zaterdag 12 december 2015

10 december 2015 8:00

De meeste teams zijn alweer klaar met de najaar competitie. Alleen KGA1 mag nog twee keer aantreden en de C1 speelt zaterdag haar laatste en allesbeslissende wedstrijd tegen Maarheeze. Bij gelijkspel kan de kampioensvlag uit! De wekelijkse voorbeschouwing:

13.30u   Grashoek C1      -             Maarheeze C2

Op 28 februari van dit jaar wachtte Grashoek C1 nog met knikkende knieën op Maarheeze C2 en werd vervolgens kansloos met 1-7 aan de kant geschoven. Als dat scenario zich zaterdag herhaalt dan kunnen de vlaggen en spandoeken opgerold blijven. Grashoek heeft één punt nodig om de titel te pakken. In tegenstelling tot begin dit jaar staat er nu géén onzeker team op de gasten te wachten. Wellicht wel met knikkende knieën van de spanning, net als vorige week tegen Meijel. Een kampioenschap is voor de meeste spelers iets van jáááren terug, nog op de kleine veldjes.

Die eerste spanningen (en die zullen er zeker zijn!) moeten worden overwonnen. Daarna kan het team de aanwijzingen van de coach rustig en goed oppakken en de wedstrijd naar zich toetrekken.

15.00u   KGA1                   -             Kessel A1

De kampioen komt op bezoek! Hoe gaat KGA1 die het hoofd bieden? Een cruijffiaanse wet is dat je geen compromissen moet sluiten, dus nooit moet inleveren op het vlak waar je in uitblinkt. In de woorden die passen op KGA1: “Maak meer doelpunten dan de tegenstander, dan win je de wedstrijd.”

Ik schreef al eerder dat KGA1 bijna de meest gepasseerde verdediging heeft in deze poule, maar ook dat daartegenover staat dat ze, samen met de bezoekers uit Kessel, de meeste doelpunten heeft gemaakt.

Oftewel: op welke wijze de verdediging moet worden versterkt is aan de coaches, maar als ze dat voor elkaar krijgen dat voorspel ik een echte wedstrijd, ook al is het tegen de nog ongeslagen kampioen.