In het kort: zaterdag 5 december 2015

5 december 2015 18:45

De F2 is kampioen! Wat een prachtig resultaat! Het team zat nog lang bij Leanzo te feesten! Verder nog veel meer prachtige resultaten. Onder meer van de C1, die de belangrijke driepunter wist te behalen. Verder (ook) prima prestaties van de overige teams die bijna allemaal wisten te winnen. En vooral die hoeveelheid mooie doelpunten vandaag, jammer dat het seizoen er voor de meeste teams weer opzit. Wat rest zijn de samenvattingen:

Heythuysen F3                 -            Grashoek F2      3-5

Waarom heeft Grashoek F2 het steeds zo lastig tegen Heythuysen? In de beker werd ze al uitgeschakeld door de F4 en deze laatste wedstrijd ging ook niet helemaal van een leien dakje voor de anders zo gemakkelijk scorende ploeg. Gelukkig waren onze helden vandaag de bovenliggende partij en konden ze de wedstrijd naar zich toe trekken. De huifkar en de frietjes waren welverdiend!

SVC 2000 F3                      -             Grashoek F1      3-4

In een rechtstreeks duel met een directe concurrent (die nog naar een zilveren plek kon stijgen) wist Grashoek haar vierde plaats zeker te stellen. Een goede prestatie in deze standaardklasse! En zo heeft de F1 zich na een wat moeizaam begin op een prima manier op de kaart gezet!

Heythuysen E2                 -             Grashoek E1      1-5

Ook Grashoek E1 maakte 5 doelpunten en heeft Heythuysen op niet mis te verstane wijze duidelijk gemaakt dat hoger niet per definitie beter is. Grashoek heeft het toch maar mooi voor elkaar gekregen om een plaatsje te stijgen (8e). Hopelijk mag dit team in deze klasse blijven na de winterstop. Gezien de kwaliteiten van het team kunnen ze het best aan.

Koningslust D1                 -             Grashoek D1      0-5

De D1 is de derde ploeg die er 5 in het netje van de tegenstander wist te krijgen vandaag. Bij de rust stond het 0-1 door een goal van Rijk. Koningslust deed in het begin zeker niet onder voor Grashoek. Hun twee beste spelers stonden echter tè ver van elkaar, waardoor zij niet aanvullend aan elkaar konden zijn. Door het betere samenspel van Grashoek werd langzaam maar zeker de wedstrijd in het voordeel van de bezoekers beslecht.

Hiermee heeft Grashoek D1 een verdienstelijke vierde plaats behaald in deze najaar competitie!

RKMSV C2                         -             Grashoek C1      1-5

Alweer de vierde ploeg die 5 keer heeft gescoord vandaag. Maar wat duurde het lang zeg. Het Grashoekse spel was in de eerste helft veel te gehaast, slordig en zonder plan. Het toegestroomde publiek zag dat Grashoek wel 15 doelrijpe kansen had, tegen één Meijelse, in het begin van de wedstrijd. En die ene kans werd feilloos omgezet in een 1-0 voorsprong voor Meijel! Uiteindelijk won Grashoek gelukkig wel. Was het de sinterklaasspanning? De kampioenschapsstress? Wie het weet mag het zeggen. Volgende week zal er met meer rust en vooral logica moeten worden gevoetbald. Nog één puntje!

Cranendonck B1             -             Grashoek B1      1-6

Om alsnog de tweede plaats te kunnen gaan bezetten moest er niet alleen worden gewonnen van Cranendonck, maar moest ook Maarheeze winnen van Rood-Wit’69/Nyrstar. Beide zaken kwamen uit en Grashoek mag het seizoen besluiten met een wel zéér verdienstelijke zilveren positie. Complimenten namens de hele staff!

Reuver A1                         -             KGA1                   5-3

KGA1 heeft het ook tegen het lager geklasseerde Reuver niet kunnen bolwerken helaas. Ze blijven op 9 punten staan, met nog twee wedstrijden voor de boeg. En wel tegen de kampioen, Kessel, en de runner-up Laar. Dat worden twee lastige kluiven! Reuver, Roggel en de combiclub met de lange naam volgen KGA1 (zesde) op de voet en het kan zomaar zijn dat er nog plaatsen moeten worden ingeleverd de komende twee weken.