Vooruitblik op zaterdag 5 december 2015

3 december 2015 15:30

Op het voetbalveld worden er zaterdag geen kadootjes rondgedeeld, maar ‘s avond des te meer! Voor alle jeugdteams staan op deze speciale dag ook nog wedstrijden gepland. Ideaal om de zinnen even te verzetten… Officieel is het najaar seizoen hierna voorbij, maar voor een aantal teams liggen er nog één of meerdere inhaalwedstrijden in het verschiet. Kijkt u mee?

10.30u  Heythuysen F3 -              Grashoek F2

De F2 is in de winning mood en kan vandaag in de laatste wedstrijd kampioen worden! Niet slecht voor onze jongste garde. De talentjes moeten alleen de rust zien te bewaren, want spanning werkt als zand in een goedlopende machine.

Gaat de platte kar weer door het dorp? We hopen met zijn allen dat het gaat lukken!

09.30u  SVC 2000 F3       -             Grashoek F1

Deze wedstrijd gaat niet meer om de ranglijst, dus er kan lekker vrijuit worden gevoetbald. Onze F1 gaat als vierde eindigen. Het is niet zo waarschijnlijk dat de koploper Egchel zich in de laatste wedstrijd tegen Meijel laat verrassen, dus die laatste vormt niet echt een bedreiging in de strijd om de vierde plaats.

SVC 2000 kan in theorie nog een plaatsje stijgen. Onze Roermondse tegenstander moet dan wel winnen van Grashoek, èn hopen dat Bevo de punten aan Panningen laat. Zaterdagmiddag weten we het!

09.30u  Heythuysen E2  -             Grashoek E1

Ook Heythuysen verkeert in de onderste regionen van deze poule en heeft maar net ietsjes beter gepresteerd dan Grashoek. Gaat het nog ergens om? Jawel hoor: Grashoek kan nog een plaatsje stijgen en met een iets meer voldaan gevoel de competitie afsluiten. Heythuysen kan bij een overwinning vrijwel zeker zijn van klassebehoud, dus dat ze volgend jaar niet lager worden ingedeeld.

11.00u  Koningslust D1  -             Grashoek D1

Komende zaterdag speelt Grashoek in en tegen Koningslust om de vierde plaats. Op basis van de kwaliteiten, die gedurende het seizoen af en aan zichtbaar waren, meen ik dat Grashoek in staat moet zijn om dit Koningslust achter zich te houden. Het verschil zal worden gevonden in de collectiviteit, het samenspelen. De goalkansen komen. Het vizier moet open staan!

12.00u  RKMSV C2          -             Grashoek C1

Het moge duidelijk zijn: Grashoek gaat naar Meijel voor de punten. Zó dicht bij het kampioenschap laat je je die natuurlijk niet meer ontnemen. Voor wat betreft RKMSV komt met deze wedstrijd een eind aan een wat bloedeloos seizoen. De enige wedstrijden waar voor de Meijelse buren nog enige spanning in zat, waren tegen Laar en ST Egchel/Panningen. Dit leverde meteen ook de enige overwinningen op van dit seizoen.

Grashoek, op de tweede plaats op de ranglijst, heeft nog vier punten nodig om de eerste plaats over te nemen van MMC Weert. MMC speelt haar laatste competitiewedstrijd zaterdag tegen Maarheeze dat, net als Meijel, ook nog maar zes punten heeft (uit zes weliswaar). Ik zet mijn kaarten op MMC en voorzie dat Grashoek in haar inhaalwedstrijd aan een gelijkspel genoeg zal hebben tegen het eerdergenoemde Maarheeze.

14.30u  Cranendonck B1             -             Grashoek B1

De allergrootste complimenten voor Grashoek B1, dat zaterdag haar laatste wedstrijd in het najaar seizoen (en in de derde klasse) hoopt te gaan spelen. De derde plaats is een zekerheid, maar misschien volgt ook wel de tweede! Dan moet het Maarheeze in haar kampioensstrijd wel lukken om een punt te pakken van het defensief sterke Rood-Wit’69/Nyrstar. Grashoek zal dan op haar beurt zaterdag Cranendonck moeten verslaan. Dat lijkt gezien de ranglijst een haalbare kaart. De B1 mag dan de winterstop in met de gedachte dat ze hééél dichtbij was dit jaar!

15.00u  Reuver A1          -             KGA1

KGA1 komt zaterdag aan haar achtste wedstrijd toe. Van de tien. En met nog drie wedstrijden te gaan kan in principe alles nog. Maar de bewegingsruimte reikt niet veel verder dan de middenmoot. Overigens een prima positie om in te verkeren voor een combinatieteam dat voor het eerst samen opereert. Dit seizoen is wennen, als organisatie, als team. Dat zie je ook terug in de wisselende resultaten. Na zaterdag speelt Grashoek nog tegen Kessel en Laar, die op dit moment op de eerste, respectievelijk de tweede plek, bivakkeren. Van dit gekke team kun je alles verwachten dus daar kijk ik reikhalzend naar uit!