In het kort: zaterdag 21 november 2015

21 november 2015 17:45

Nou, het bleef toch niet helemaal droog op deze koude dag. We werden om 10.00 getrakteerd op een heerlijk zonnetje, bakkie erbij en klaar voor een aantal aantrekkelijke wedstrijden op onze Peelrand. Hoewel het rond 14.00u wat begon te miezeren was het in alle opzichten een prachtig mooie dag, waarop we samen even terugblikken:

Grashoek F2    -           Bevo F2           3-3

Tsja, zo’n scenario verzin je niet. Twee ploegen die ongeslagen bovenaan staan in deze competitie hebben na een spannende strijd de punten gedeeld. Resultaat: ze staan nog steeds allebei ongeslagen bovenaan in deze competitie. Fair Play pur sang.
Met nog wedstrijden tegen Kessel en Heythuysen (F3) te gaan is het einddoel wel in zicht, maar nog zeker niet gehaald. Maar is wel een belangrijke hobbel genomen, nu geen steken meer laten vallen!

Grashoek F1    -           RKMSV F2       3-1

En òf de F1 op dreef is. Zonder zelf echt in de problemen te komen heeft Grashoek ook Meijel opzij gezet en haar vierde plaats overgenomen.
Het is al eerder aangehaald dat een aantal spelers in een verrassend snel groeiproces zitten en zich juist de afgelopen maanden lijken te ontplooien (mooi om te zien!). De teamprestaties lopen daarbij in de pas tot nu toe. Er komen nog twee zware wedstrijden aan, tegen Panningen en het Roermondse SVC 2000, maar Grashoek zal hierin zeker niet kansloos zijn.

Grashoek E1   -           Bevo E1           1-5

We wisten dat het lastig zou worden om van deze ploeg te winnen. Vooral fysiek bleken de geel-zwarten onder te doen. Dat betekende echter niet dat het compleet éénrichtingsverkeer is geworden. Er werden regelmatig kleine en wat grotere mogelijkheden gecreëerd. Deze konden slechts één keer in een doelpunt worden omgezet. Een terechte nederlaag vandaag. Volgende week zijn er weer nieuwe kansen.

Grashoek D1   -           ST Panningen/Egchel D2        2-0

Vlak vóór de wedstrijd is het team wakker geschud door de coach. Gezien de resultaten van de afgelopen weken was dat geen overbodige kost. In het veld was dat direct terug te zien. Iedereen was bij de les, had oog voor elkaar en was gefocust op het voetballen met elkaar. Dat was de belangrijkste verdienste.

Panningen/Egchel had geen slecht team, integendeel, maar Grashoek had van meet af aan de uitstraling dat ze dit niet wilden laten lopen. De goals, beiden in de eerste helft, waren het resultaat van mooi samenspel en doorzettingsvermogen. Die van Jelle, maar vooral ook de tweede, die van Luc. En als Ruud na de rust het vizier op scherp zou hebben gehad, had de marge ruimer op kunnen lopen. Maar het feit dat de kansen daartoe überhaupt zijn gecreëerd, geeft ook aan dat de ploeg weer op de goede weg is.

Grashoek C1   -           DESM C2         4-1

Een prachtige wedstrijd, waarin Wesley een opvallende hoofdrol speelde met zijn vechtlust en prachtige goals. Had dat te maken met een speciale toeschouwster? Wie weet, maar hij was zeker niet de enige uitblinker vandaag!

DESM had vandaag veel meer verdiend dan ze uiteindelijk kreeg. Het is een goede, sportieve, ploeg met veel voetballend vermogen voorin. Maar waar Grashoek ijzingwekkend scherp was in de afronding wilde de bal voor DESM maar niet achter Tom belanden. Voor een deel natuurlijk dankzij diezelfde Tom, die trots zijn nieuwe keepersshirt aanhad, maar ook vanwege de slordige afwerking van de gasten uit Weert.

Nog drie wedstrijden te gaan. Grashoek heeft het nog in eigen hand, maar moet dan wel alles winnen.

Grashoek B1   -           MMC Weert B2 1-0

Verre van een “walk over” vandaag op de eerste koude dag van deze herfst. De punten werden binnengesleept, maar van het verwachte veldoverwicht was nauwelijks sprake. Kansen waren er spaarzaam aan beide kanten en het duurde tot ver in de tweede helft voordat een behoedzaam spelend Grashoek het meer strijdende MMC op de beslissende 1-0 kon zetten.

Door het verlies van Laar tegen Rood-Wit ‘67/Nyrstar steeg Grashoek naar een verdienstelijke derde plaats die ze volgende week kunnen verdedigen (bevestigen) tegen het net genoemde Laar. Mocht dat lukken dan is de slotwedstrijd tegen Cranendonck een formaliteit.