Vooruitblik op zaterdag 21 november 2015

19 november 2015 17:45

De herfst slaat nu echt toe; de bladeren zijn massaal van de bomen geblazen en de thermostaat gaat dit weekend genadeloos richting winterstand. Als het niet tè hard gaat regenen hebben we dus weer een perfecte voetbaldag op de Peelrand! Het wordt spannend voor enkele teams. Een vooruitblik:

10.00u  Grashoek F2    -           Bevo F2

De Finale met een hoofdletter F. Dit najaarseizoen waren er maar twee ploegen die het voor het zeggen hadden in deze poule. Die giganten ontmoeten elkaar zaterdag om uit te maken wie er het meeste aanspraak kan maken op het kampioenschap over een paar weken. Hoewel Grashoek in het bekertoernooi nog van Bevo heeft gewonnen is dat geen garantie voor een tweede overwinning. Bevo heeft sinds september natuurlijk ook veel competitie-ervaring opgedaan en bleek in de competitie net zo gemakkelijk te scoren als Grashoek. Laat de manier waarop Grashoek laatst in de beker door Heythuysen is uitgeschakeld niet voor niets zijn geweest. Ik bedoel: koppie erbij en blijven voetballen!

10.00u  Grashoek F1    -           RKMSV F2

Meijel staat met één punt verschil nèt boven Grashoek, dus je mag na zes wedstrijden in deze competitie wel voorzichtig zeggen dat de ploegen aan elkaar zijn gewaagd. Zeker ook als je de overeenstemmende resultaten ziet die ze beiden tegen Bevo, Helden, SHH, Neer en Kessel hebben behaald.
Helaas zal deze wedstrijd qua belangstelling verbleken bij de kampioenswedstrijd op het veld ernaast, maar ik adviseer het publiek om met een scheef oog ook de F1 in de gaten te houden. Die zijn na een wat matige seizoenstart inmiddels aardig op dreef!

11.00u  Grashoek E1   -           Bevo E1

De “finest moments” van de E1 dit seizoen waren ook op de Peelrand te bewonderen. Met een 8-1 overwinning hebben ze aangetoond dat de kansen, waar die worden geboden, feilloos kunnen worden benut. Iets wat trainer Bas ze van nature kan bijbrengen. De vraag is of dat voldoende is tegen Bevo, vier plaatsen en negen punten boven Grashoek, met een doelsaldo dat vrijwel het omgekeerde is als dat van Grashoek. Onze E1 zal alle zeilen moeten bijzetten en vooral de concentratie moeten vasthouden om de punten in Grashoek te houden.

12.00u  Grashoek D1   -           ST Panningen/Egchel D2

Na de uitmuntende seizoenstart en de teleurstellende middenfase zijn de getergde mannen van Leon en Robin stellig van plan om het seizoen positief af te sluiten. Panningen/Egchel, Leveroy en Koningslust zijn de laatste tegenstanders. Ook allen middenmoters, net als onze D1. Het resultaat bij die wedstrijden zal gaan afhangen van kleine verschillen die in het voordeel zullen uitvallen van de ploeg met de meeste wil om te winnen.

13.30u  Grashoek C1   -           DESM C2

Richting het einde van het seizoen, met voor Grashoek nog drie wedstrijden te gaan, zien we dat het kampioenschap zal worden uitgemaakt door vier ploegen: MMC-Weert, Merefeldia, DESM en ons eigen Grashoek. Tegen MMC is eerder een gelijkspel uit handen gegeven (4-4). Tegen de overige twee moet de komende twee weken nog gespeeld worden. Met recht cruciale wedstrijden, waarin Grashoek tot het uiterste zal moeten gaan. Bij winst wordt betreffende concurrent, in de jacht naar de schaal, op achterstand gezet. Bij verlies blijft er voor ons nog een klein kansje omdat Grashoek een wedstrijd minder heeft gespeeld.
Op een veld in Weert treden zaterdag toevalligerwijs ook de andere twee kandidaten tegen elkaar in het strijdperk. De uitslag daar kan Grashoek ook in de kaart spelen.

15.00u  Grashoek B1   -           MMC Weert B2

Grashoek krijgt de koploper van het rechter rijtje op bezoek. MMC is dit seizoen eigenlijk nooit goed op stoom gekomen, ondanks de veelbelovende start tegen Haelen. De resultaten zijn wisselend en schommelen rond het gemiddelde. Tegen de top 3 kon MMC nimmer een vuist maken en boog drie maal, met een totaal doelsaldo van 1-21.
Grashoek staat vierde en moet in staat worden geacht de punten thuis te houden. Mocht dat lukken dan kan zomaar een plaatsje naar boven worden opgeschoven en kan Grashoek volgende week met die andere ploeg uit Weert, Laar, uitmaken wie uiteindelijk een terechte claim kan leggen op één van die podiumplekken.