In het kort: zaterdag 14 november 2015

14 november 2015 22:00

Wat is er allemaal gebeurd deze zaterdag? Bij het rondje langs de velden zagen we groepen enthousiaste jongens en meisjes in alle kleuren van de regenboog die lekker samen wilden voetballen. Wat kan het leven dan mooi en simpel zijn en ver weg van het geweld en het onrecht. De wekelijkse samenvatting:

RKMSV F5          -             Grashoek F2      0-12

Grashoek is nog steeds zonder puntverlies en staat samen met Bevo aan kop in deze 3e klasse 405.
Zo ben ik woensdag de voorbeschouwing begonnen en zo kijken we er nu ook op terug. Na zes van de negen wedstrijden is het gat wel geslagen en zal volgende week zaterdag op de Peelrand met Bevo worden uitgemaakt wie de kroon verdient. De andere opties worden steeds theoretischer.
Ook vandaag was er weer sprake van een ongelijke strijd. De debutantjes van Meijel werden compleet overlopen en konden in de gehele 40 minuten maar incidenteel voor de Grashoekse keeper opduiken.

Helden F4           -             Grashoek F1      0-7

Grashoek deed vandaag wat het moest doen en sleepte de buit met ruime cijfers binnen tegen Helden. Met deze driepunter heeft Grashoek twee punten gewonnen ten opzichte van Meijel en Panningen. Die deelden vandaag namelijk de punten. En met de hulp van de overige resultaten kan de focus met weer wat meer realiteit op de derde plaats worden gericht. Vermeldenswaardig is dat de strijd om het kampioenschap waarschijnlijk in het voordeel van Egchel gaat uitvallen nu dat team in een onderling duel van Bevo F1 heeft gewonnen.
De komende drie wedstrijden zijn krakers voor onze mannen want de te verdienen punten worden ook door de tegenstanders begeerd.

RKMSV E2          -             Grashoek E1      11-3

De peptalk heeft niet mogen baten helaas. De Meijelse stormloop op de vroege zaterdagmorgen was een beetje te veel van het goede. Het duurde lang voordat Grashoek een beetje in de wedstrijd kwam, maar toen was het leed allang geleden. Pas in de tweede helft konden de geel-zwarten, als zalmen tegen de stroom, wat terugdoen en een aantal malen scoren.
De laatste drie competitiewedstrijden zullen er nog punten moeten worden bijeengesprokkeld om uit de greep van het degradatie”spook” te blijven. Daarvoor dient Grashoek minimaal drie, mogelijk vier ploegen achter zich te houden. Bevo, Leveroy en Heythuysen: maak de borst maar nat!

Kessel D2            -             Grashoek D1      4-0

De verslaggever vanmiddag zag dat de goals te gemakkelijk werden weggegeven en dat het voorin niet wilde lukken. Een dodelijke combinatie over het algemeen. In het verslag is opgenomen dat de 4-0, een mooie Kesselse aanval, was voorafgegaan door drie enorme missers in de Grashoekse verdediging. Wat gaan de coaches doen om deze tendens weer om te draaien? Nu heeft de D1 negen punten uit zes wedstrijden en staat op de spreekwoordelijke driesprong. Top 4 is linksaf, daarvoor moeten er minimaal 6 punten worden gehaald uit de laatste 3 wedstrijden. Maar worden er geen punten meer gehaald, dan is rechtsaf het zeker niet ondenkbeeldige resultaat, gezien de concurrentie. Let op: de onderste vier zullen in het voorjaar waarschijnlijk allemaal een klasse lager worden ingedeeld.

Budel C3             -             Grashoek C1      0-3

De C was compleet vandaag, al werd Niek uit voorzorg (knie) slechts enkele speelminuten gegund in deze enorm fysieke wedstrijd. De gastheren lieten duidelijk blijken dat zij Brabantse Bikkels waren. Geen technisch hoogstaand voetbal, maar wel een gezonde vechtlust. Grashoek hield het hoofd koel en bleef voetballen. Door een wisseling in de opstelling en het inbrengen van een verrassende snelle en vaardige linksbuiten dreigde Budel begin tweede helft de overhand te krijgen. Puur door tomeloze inzet van de oranjehemden gingen directe duels voor ons verloren, Grashoekse spelers waren steeds te laat bij de bal en het voetbal werd rommelig. Pas door de mooie, maar vooral bevrijdende, goal van Wesley werd het onderling vertrouwen en de rust weer hersteld. Het Budels vuur doofde pas bij het laatste fluitsignaal...
De komende twee weken worden cruciaal op jacht naar de schaal. Dan ontmoet Grashoek twee directe concurrenten en moet het alle zeilen bijzetten!

Overigens, waar in het verslag wordt gesproken over een “valse spits” wordt daarmee niet het karakter van de speler bedoeld, maar zijn positie in het veld... ;-)

Kessel B1            -             Grashoek B1      1-2

De concurrenten hebben deze zaterdag eens flink aan het doelsaldo gewerkt, zo zien we in de lijst met uitslagen. Grashoek behaalde met haar wat zuiniger 1-2 ook de (verdiende) overwinning en heeft een promotie naar de 2e  klasse nog steeds in eigen hand. Als onze heren en dame de laatste wedstrijden zonder puntverlies blijven worden ze zeker derde en misschien zelfs tweede. Dan kunnen ze hopen dat dat voor de KNVB voldoende reden is voor promotie. “Als, dan”, laten we volgende week weer verder kijken.

RKSVN A1           -             KGA1                   7-4

Wéér zo’n vreemde wedstrijd, waarin één helft compleet wordt weggegeven. De correspondent zag dat het achterin niet best was gesteld en dat de (toch rijkelijk gescoorde) eigen doelpunten onvoldoende waren om het gat in de dijk te dichten. Wat mij, de argeloze toeschouwer, nu opvalt is dat KGA steeds één helft goed presteert, maar de andere helft compleet laat schieten. Soms de eerste, soms de tweede helft.
Voor de A1 geldt hetzelfde als eerder bij de D1 opgemerkt: ze staan voor de driesprong. Met 15 punten in het schap moet het toch lukken om het seizoen in de middenmoot af te sluiten.