Vooruitblik op zaterdag 14 november 2015

11 november 2015 20:30

Wat gaat de tijd toch snel. Het is alweer half november en Sinterklaas en zijn Pieten komen alweer aan dit weekend. Misschien hebben ze de komende weken tijd om één van de laatste vier competitiewedstrijden van onze jeugd te bekijken. Het is in ieder geval de moeite waard. Het wekelijkse overzicht:

10.30u  RKMSV F5          -             Grashoek F2

Grashoek is nog steeds zonder puntverlies en staat samen met Bevo aan kop in deze 3e klasse 405. De tegenstander van zaterdag, Meijel, heeft het lastig dit seizoen en heeft alleen nog gewonnen van  Panningen, dat aan de staart bengelt.

Hoewel het bij de F-jes om de FairPlay gaat, het lekker samen voetballen, zijn scoren en winnen natuurlijk nog steeds heel belangrijk. Er wordt bij de jongsten inmiddels voorzichtig gesproken over de mogelijkheid van een kampioenschap. En daarvoor liggen de leeuwen goed op koers. De finale zal misschien volgende week (21-11) al gespeeld kunnen gaan worden tegen Bevo.

09.00u  Helden F4           -             Grashoek F1

De F1 zal zich in de 2e klasse 403 moeten gaan richten op een plaatsje in de middenmoot. In deze klasse zijn het Bevo en Egchel die, beiden zonder puntverlies, waarschijnlijk de poet gaan verdelen. Daarachter komt een middengroep van 4 ploegen, inclusief Grashoek, die voor het brons gaan strijden. Onze F1 treft de komende 4 weken precies die drie concurrenten en kan dus in rechtstreekse duels de kracht meten. Maar eerst gaan de mannen (èn dame) bij Helden op bezoek, die met 3 punten nèt niet tot die middenmoot behoort, maar zaterdag alles op alles gaat zetten om tegen Grashoek die stap wel te nemen.

09.00u  RKMSV E2          -             Grashoek E1

Net als de F2 voetbalt ook de E1 vandaag in Meijel al zijn ze al ruimschoots onder de douche vandaan als die F2 nog moet beginnen. Vorige week werd met overmacht van Heibloem gewonnen. Die prestatie zal tegen Meijel waarschijnlijk niet kunnen worden herhaald. Deze tegenstander draait bovenin deze 2e klasse 403 mee, heeft nipt verloren van koploper Helden en kan zich geen puntverlies meer veroorloven. Grashoek moet van eigen kracht uitgaan en zonder ontzag de goede reeks willen voortzetten. Dan is alles mogelijk!

12.30u  Kessel D2            -             Grashoek D1

Van de D1 is gezegd dat zij zich (te) rijk hebben gerekend door de goede resultaten in de oefenreeks en het begin van het seizoen en dat zij er te gemakkelijk over hebben gedacht tegen Merefeldia en Heibloem. Beide ploegen staan (door deze overwinningen) boven Grashoek in de 2e klasse 403.
Het feit dat je een wedstrijd verliest doet echter niets af aan de constatering dat er heel aardig wordt gevoetbald door dit elftal en dat er enorme stappen zijn gemaakt de afgelopen 1,5 jaar. Het seizoen is nog niet afgelopen. In de komende vier wedstrijden kan nog van alles gebeuren. Zaterdag in Kessel is de eerstvolgende gelegenheid waarin de D1 kan laten zien dat ze het debacle van vorige week te boven zijn gekomen.

11.00u  Budel C3             -             Grashoek C1

De C1 heeft een week extra rust gehad doordat de wedstrijd tegen Maarheeze niet kon doorgaan op de afgesproken datum. Het heeft Niek ook een week extra de tijd opgeleverd om van zijn lastige knieblessure te herstellen. Hopelijk is het team verder ook compleet want doordat de wedstrijd bijna twee uur is vervroegd komen een aantal zaterdagmorgenbaantjes in het gedrang.

Over de wedstrijd zelf: de statistieken wijzen in het voordeel van Grashoek, al weten we uit ervaring dat Budelse teams nog wel eens heel verrassend uit de hoek kunnen komen. Budel heeft bijvoorbeeld net als Grashoek gelijkgespeeld tegen hoogvlieger MMC-Weert (2e plaats in de 3e klasse 404).

14.00u  Kessel B1            -             Grashoek B1

Vorige week heeft de B1 goede zaken gedaan door op de Peelrand koploper Maarheeze op 1-1 te houden. Deze week reizen ze af naar Kessel. Het doel is duidelijk: winnen en in de race blijven voor een hoge klassering met (mogelijk) promotie naar de 2e klasse. Gezien de ranglijst, en vooral het doelsaldo, valt ook hier het grootste prijzengeld te winnen als op Kessel wordt gewed. Per wedstrijd scoort Kessel gemiddeld slechts één keer, tegen 3 tegengoals. Bij Grashoek is dat gemiddelde andersom: bij 5 goals vóór, slechts één tegen. Tot zover de cijfers. Op het veld moet het gebeuren. Hopelijk kan Marco het Veltmannetje van vorige week naast zich neerleggen.

15.00u  RKSVN A1           -             KGA A1

Ook zo’n gevalletje van vallen, opstaan en weer doorgaan. Vorige week werd het echec van De Lust beleefd. Door een schandelijke eerste helft werd van Herten verloren. De prima tweede helft kon dat niet meer compenseren. Hiermee is het aantal verliespunten op 6 gekomen.
Zaterdag krijgt KGA de kans om zich door een overwinning op Neer weer richting de top drie te gaan spelen. Deze tegenstander staat één plaatsje boven KGA. Een kampioenschap van de 3e klasse 401 zit er door het laatste verlies vrijwel niet meer in, maar een derde plaats moet wel haalbaar zijn. Er zijn nog 6 van de 10 wedstrijden te spelen, waarvan twee tegen de huidige koplopers, medio december.