In het kort: zaterdag 26 september 2015

27 september 2015 9:45

Het was een mooie, zonnige, voetbaldag zaterdag. En de hoeveelheid goals maakt het helemaal af. Als u doorklikt ziet u een korte samenvatting per wedstrijd. U kunt naar de teampagina surfen voor een uitgebreid wedstrijdverslag van uw favoriete jeugdteam.

Grashoek F1      -             Egchel F1            4-5

Na een paar minuten van aftasten nam Egchel het initiatief, althans, dat kregen ze op een presenteerblaadje aangeboden door een wat mat spelend Grashoek. De oranjehemden maakten gebruik van de ruimte en liep in de eerste helft snel uit naar een comfortabele voorsprong. De wedstrijd duurt echter 2 keer 20 minuten. Het, na een peptalk van de coaches, herboren Grashoek kwam terug tot 4-5. Het was verfrissend om naar de Fair-Playwedstrijd te kijken, als was het wel wat druk op het kleine veld. Ook uw verslaggever heeft wat gewenningstijd nodig…

Grashoek D1      -             Helden D3          3-1

In de voorbeschouwing werd de D1 kansen toegedicht tegen Helden D3. En die kansen kwamen er, na een eerste aarzeling, genoeg. De uiteindelijke uitslag van 3-1 was op zijn minst terecht te noemen, want Grashoek is nimmer in grote problemen geweest.

Grashoek C1      -             ST Egchel/Panningen C3             10-0

Grashoek C1 was zelfs nog genadig voor het combinatie-elftal uit Egchel en Panningen. Na een kwartier stond het al 3-0 door Job. Hij verzilverde op koelbloedige wijze twee steekpassjes van Harmen. Nog koelbloediger was het machtige afstandsschot waarmee Job daarna, nog binnen het eerste kwartier, de keeper verschalkte: een “diamanten” hattrick! Grashoek nam wat gas terug en het duurde lang voordat het via Jesse 4-0 werd. Een schrille verhouding tot het enorme veldoverwicht. In de tweede helft maakte Jesse nog drie goals, waaronder twee penalty’s. Jim, Harmen en Niek maakten de 10 compleet. En terechte uitslag die eigenlijk nog groter had kunnen zijn.

Grashoek B1      -             RKSVN B1

Vanaf het eerste begin was duidelijk dat de B1 middels een agressieve speelwijze snel orde op zaken wilde stellen. De tegenstanders kenden elkaar niet dus konden zich bij de voorbereiding niet op elkaar richten. Deze speelstijl zorgt voor de winst in de directe duels en in dit geval uiteindelijk ook die van de wedstrijd. De eerste helft kon Neer nog weerstand bieden aan het gretige Grashoek, maar in de tweede helft braken de linies en kon Grashoek snel uitlopen naar de eindstand 6-1. Neer zal geen kampioenskandidaat zijn. Voor de concurrentie zullen we ons, net als vorig jaar, naar het westen moeten richten.

ST Koningslust/Grashoek A1      -             svBudel A2

Ook de geel-zwarte dieseltrein genaamd KGA A1 gaf, na een rustige start in de wedstrijd,  haar visitekaartje af. De afkorting KGA zal een begrip gaan worden dit seizoen als we de huidige lijn mogen doortrekken. Hoewel er “maar” vijf Grashoekse namen op het wedstrijdformulier staan was de inbreng bij de doelpunten aanzienlijk! Zie het verslag.