Vooruitblik op zaterdag 26 september 2015

25 september 2015 20:30

De eerste competitiedag van het nieuwe seizoen. Traditioneel een beetje spannend voor de jeugdige spelers. Vaak een nieuw, hoger team. Nieuwe tegenstanders, hoe gaan we het doen?
Het spits is afgelopen donderdag al afgebeten door de E1. Zij verloren hun eerste competitiewedstrijd tegen de Egchelse talenten. Een enerverende wedstrijd waarin Egchel snel de overhand kreeg. Of toch niet? Grashoek kwam terug maar kon de bal maar niet over de doellijn krijgen voor de gelijkmaker. Uiteindelijk maakte Egchel vanaf de 11-meter de beslissende: 2-4. Wat gaan de overige teams doen? Leest u mee?

10.00u  Grashoek F1      -             Egchel F1

De F1 is dit najaar ingedeeld in de 2e klasse 403 en ontmoet daarin nog 6 andere teams uit de gemeente Peel en Maas. De tegenstander van vandaag, Egchel, is geen onbekende want die was vorige week nog de tegenstander in de beker. Helaas verloren onze helden die wedstrijd. Gaan ze deze winnen?

12.00u  Grashoek D1      -             Helden D3

Ook de D1 is in de 2e klasse 403 ingedeeld. Zij heeft een succesvolle voorbereiding achter de rug met als klapstuk de uitstekende 4-2 overwinning tegen Neerkandia D1. Uw verslaggever zag daar doeltreffend en slim voetbal, gecombineerd met een stugge verdediging. Dit team lijkt, na een wat ongelukkig seizoen, helemaal opgebloeid en zal zich niet meer zomaar aan de kant laten zetten als zij vrijwel ongewijzigd de nieuwe competitie in gaat. Een half jaar geleden was Helden D3 nog met 3-0 te sterk, maar dat team is qua samenstelling sterk gewijzigd. Een nieuwe tegenstander dus.

13.30u  Grashoek C1      -             ST Egchel/Panningen C3

Ook een nieuwe tegenstander voor de C1: het samenwerkend team Egchel/Panningen, dat onder de naam C3 de competitie in de 3e klasse 404 ingaat. Het zal wel wennen zijn. Ook voor de tegenstander, die in de bekercompetitie in twee wedstrijden 15 tegendoelpunten moest incasseren.

Onze C1 is, net als de D1, vrijwel ongewijzigd gebleven. Wouter is uit de D1 overgekomen en is in de bekerwedstrijden al een flinke aanwinst gebleken. Richard Janssen is na een jaar afwezigheid weer coach. Het team dat vorig jaar nog vrijwel volledig uit eerstejaars en twee D-spelers bestond, heeft vooral tegen Horn laten zien meer volwassen voetbal te kunnen spelen. Morgen kunt u het zien, op de Peelrand om 13.30u.

15.00u  Grashoek B1      -             RKSVN B1

De succesvolle B1 van vorig jaar liet zien dat de 3e klasse 401 zeker niet te hoog gegrepen was. Het had ook zomaar 2e klasse kunnen (moeten?) zijn in het voorjaar. De net zo succesvolle B2 van toen mag het nu proberen. Het lijkt op een zware opgave, maar de voorbereiding in het bekertoernooi, winst tegen de B1’s van Bevo en SVVH, en een nipt verlies tegen Heythuysen B1, duidt er ook hier weer op dat deze jongens (en dame) een mooi seizoen tegemoet gaan, met maar liefst 6 teams uit de regio Weert.

15.00u  ST Koningslust/Grashoek A1      -             svBudel A2

De A1 heeft in de voorbereiding vriend en vijand verrast met haar goede en agressieve spel. Dat er hier twee clubs zijn samengevoegd en mogelijk wat onwennig kunnen zijn, is niet aan het spel te zien. De geel-zwarte clubkleuren zullen voor beide ploegen vertrouwd overkomen. Ook de A1 is “progressief” ingedeeld, in de 3e klasse 401. Als het team “heel” blijft, dus niet te veel door blessures wordt geplaagd, kunnen ze hoge ogen gooien!