ZWAKKE START BASIS VOOR 4-1 NEDERLAAG VAN GRASHOEK IN METERIK.

Meterik 1 (zon)

21 april 2024 14:30

D. E. Luza

Sportpark De Vonckel
Speulhofsbaan 45
5964NT
METERIK

ZWAKKE START BASIS 4-1 NEDERLAAG VOOR GRASHOEK IN METERIK.

Op het riante sportcomplex De Vonckel  kende de wedstrijd Meterik – Grashoek een voorvarende start. Grashoek trapte af en verloor heel snel de bal. En voordat een minuut was vol gemaakt stond het al 1-0.  Rens Aerts kopte raak.  In de 9e verhoogde  Guus Willemsen duidelijke het aanspeelpunt in groenwitte team de score naar 2-0. Grashoek dreigde onder de voet worden gelopen. De geelzwarten herpakten zich op het juiste moment  en uit een fraaie tegenaanval scoorde  Coen Gommans na 13 minuten de aansluitingstreffer. 2-1.  Drie doelpunten in het eerste kwartier. Het beloofde een veel belovend spektakel te worden. De thuisclub kreeg weer de greep op de partij en drukte dit na 31 minuten uit in de derde treffer.  Na voorbereidend werk van Piet Steeghs maakte Teun Jacobs het karwei af. 3-1. Dit werd ook de pauzestand.

In de tweede helft trok  Meterik  opnieuw het initiatief naar zich toe. Vanaf de linkerkant werd opnieuw een aanval opgebouwd die doeltreffend in minuut 54 werd afgesloten door Guus Willemsen. 4-1. Grashoek bleef goed meevoetballen en liet de score niet hoger oplopen. De twee ingevallen jeugdspelers Rens Hermans en Joeri van Haastert mochten terugzien op een uitstekende invalbeurt. Grashoek scoorde nog een tweede treffer. Maar de assistent-scheidsrechter van Meterik had zoveel overredingskracht dat de scheidsrechter de goal niet toekende. Het bleef 4-1 en met deze stand floot Dylan Luza  voor het einde van de wedstrijd. De pas 18 jaar geworden scheidsrechter uit Grave floot een uitstekende wedstrijd.

Door Piet Spee.