Puike prestatie KGA1!

A-junioren zaterdag, A1, 3e klasse 401

12 december 2015 15:00

Rens van Dommelen

KGA1 heeft Kessel A1 net niet van het kampioenschap af kunnen houden. Tot 12 minuten voor tijd waren de geelzwarten de bovenliggende partij. Maar een wedstrijd duurt 90 minuten, en wederom ging het in de slotfase mis: 3-4, waardoor Kessel A1 het kampioenschap binnenhaalde.

KGA1 kreeg vanmiddag complimenten vanuit Kessel: Waarom staan jullie zo laag op de ranglijst? Omdat we veel scoren, maar er teveel tegen krijgen, dat is nu eenmaal voetbal.

KGA1 begon ijzersterk aan de kampioenswedstrijd tegen Kessel. Al na 2 minuten hadden ze aan de leiding moeten komen toen zowel Chris als Robin's inzet werden geweerd door de doelman van Kessel.

KGA1 miste vandaag Jacco (beterschap Jacco), Mike en Bart. Vanuit Grashoek B1 kregen we hulp van Tymo en Marco die de 2e helft zeer verdienstelijk invielen. KGA1 speelde 1e helft in een 4:4:2 opstelling. Op zich een goed plan, maar de geelzwarten hadden meer moeite met deze opstelling dan Kessel. Vanwege de opkomende backs ontstond er vaak een overtalsituatie op het middenveld waardoor Kessel erg gevaarlijk was. Toch duurde het tot de 15e minuut voordat Kessel voor de 1e keer gevaarlijk werd voor het doel van Roel. Na een half uur leek Kessel aan de leiding te komen maar het gevaarlijke schot werd subliem tegengehouden door onze Roel. Toch nam Kessel na 32 minuten de leiding door een afvallende bal uit een corner te verzilveren.

KGA1 liet zich niet ontmoedigen en kwam na 3 minuten langszij door Robin die een corner van Chris binnentikte: 1-1. Dit was ook de ruststand.

In de rust kwamen Wesley, marco en Tymo in het veld. KGA1 startte furieus na de thee, toch viel de goal aan de andere kant. Rik kopte een bal pardoes voor de voeten van een Kesselnaar die de 1-2 liet aantekenen.
Weer tooonde KGA1 veerkracht want de opstomende Rik kon na een voorzet van Wesley de gelijkmaker voor zijn rekening nemen. Vanaf dit moment begon de wedstrijd pas echt. De duels werden scherper en soms net over het randje. Toch floot scheidsrechter van Dommelen  een uitstekende wedstrijd, vooral door consequent fluiten aan beide kanten. 25 minuten voor tijd deed KGA1 Kesel echt pijn door brutaal de leiding te nemen.
Een steekpass van Marco werd door Chris snoeihard in het dak van het doel geschoten waardoor het kampioenschap van Kessel aan een zijden draadje hong. KGA1 speelde op dat moment een meer dan verdienstelijke wedstrijd.

Toch ging het weer mis. Een klein kwartier voor het eind trokken de roodhemden de zaak weer gelijk toen een afvallende bal uit een vrije trap werd verzilverd. Nog was de gifbeker niet helemaal leeg voor de geelzwarten die zeker een punt verdienden.
In de 90 minuut kon een Kesselnaar verwoestend uithalen toen een bal in de 16 niet adequaat werd uitverdedigd waardoor de bal voor de voeten van de Kesselspeler viel....3-4.

Een enorme teleurstelling voor de geelzwarten die een mooie pot op het veld legden vandaag. De felicitaties gaan naar Kessel A1 en trainer Jack Kempen.

Dank aan Diana, Thijs voor het rijden, Marco, Tymo, en de scheidsrechter en het publiek. Fijn weekend allemaal!