Half dozijn doelpunten door KGA1!

ST Egchel/Panningen A2

ST Koningslust/Grashoek JO19-1

... (schot)
Daan Joosten (schot)
... (schot)

A-junioren zaterdag, A1, 3e klasse 401

14 oktober 2015 19:00

Vandaag stonden er in feite 4 dorpen van Peel en Maas op het veld in Sportpark De Wietel. De combinatie Egchel/Panningen A2 en de combinatie Koningslust/Grashoek A1.
Egchel heeft de grootste moeite om de A2 personeel in te vullen en moet daardoor vaak doordeweeks voetballen waarbij ze een beroep kunnen doen op spelers van de A1 en A3 van Panningen.

Je kon in de wedstrijd zien dat KGA1 beter op elkaar ingespeeld was dan de tegenstander.

KGA1 begon voortvarend aan het lichtduel in Egchel. Rik kon in de 5e minuut al de 0-1 aantekenen nadat hij via een steekbal van Sjoerd vrij voor de doelman kwam, helaas geen treffer. Maar Rik had vandaag het vizier op scherp staan. Voor de rust scoorde hij 2x waardoor de ruststand op 0-2 kwam te staan. Toch was Egchel vaak gevaarlijk voor onze Roel zeker in de omschakeling waren de oranjehemden voor rust beter dan KGA1.

Na de rust werd de wedstrijd op slot gegooid door Chris die binnen 3 minuten de 0-3 liet aantekenen. Egchel deed meteen wat terug door binnen de minuut de achterstand te verkleinen tot 2 doelpunten.

In het laatste half uur liep KGA1 uit naar een 2-6 overwinning door doelpunten van Chris, Daan (die verwoestend uithaalde van 18 meter) en een penalty van Rik nadat Chris was neergehaald binnen de 16.

Helaas wisten de spelers van KGA1de weddenschap van de leider niet te winnen door met 5 doelpunten verschil te winnen. Rik scoorde de 2-7 maar helaas werd het doelpunt door de scheidsrechter om onverklaarbare redenen afgekeurd. 't tekent wel de klasse van de scheidsrechter dat hij na de wedstrijd zijn fout toegaf in de kantine.... Een beetje zuur voor de spelers.

Mannen, een mooie overwinning op een koude herfstavond in Egchel! Zaterdag vervolgen we de competitie in Nederweert Eind waar we om 18.00 uur onze 3e competitiewedstrijd spelen.