Geen punten in lentezon tegen "gehusseld" Baarlo

5991ED
BAARLO LB
tel. 077-4772603

Maandag 29 maart, het is alweer tijd voor de laatste competitiewedstrijd van het seizoen. Tegenstander van vandaag; Baarlo 5. De vorige keer werd er nog maar nipt met 1-2 verloren van Baolder. Zou het deze keer weer zo spannend worden?

En we beginnen met positief nieuws; er werd namelijk niet zo veel gezopen vergeleken met de vorige keer dat we tegen Baarlo speelden. Toen werd er namelijk vertoefd op het slotconcert van Rowwen Heze, erger kan niet zou je zeggen! En dat klopt als een bus, er werd weliswaar goed doorgehouden bij Leanzo en de tractorpulling in Heusde op de bloedhete zondag, maar 5 november 2022 kon, qua alcoholgebruik, niet overtroffen worden.

Helaas was er een ander probleem. Een probleem, misschien nog wel gevaarlijker dan dronken spelers; een spelerstekort.

Er werden voornamelijk vraagtekens op papier aangetroffen bij het inleveren van de lijst. En wat blijkt, die vraagtekens, dat waren allemaal no go's. Buiten Roel van Ophoven (die ons altijd trouw is, en diep gewaardeerd wordt!) werden er geen jeugdspelers meer aangetroffen. Met slechts 13 spelers op papier (waarvan 2 Jim en Jesse, dus effectief 11 spelers) moest aangetreden worden tegen Baarlo. Beetje weinig maar...

Als Vierde vragen we ons de laatste paar weken toch af waar dit misgaat... Wil de Diego Maradona van de Grashoek ons geen spelers leveren? Zijn alle jeugdspelers ineens geblesseerd? Of wil er niemand van de jeugd meer met ons meedoen? Iedereen snapt dat we allemaal krap zit met spelers, maar met de vergadering van een tweetal weken geleden nog in het geheugen (iets met samenwerken en communiceren enzo) vraagt menig speler zich af hoe dit nu kan gebeuren.

(nota bene; deze verslagen blijven satire, opmerkingen moeten niet bloedserieus moeten worden opgevat, maar kunnen wel wat waarheid bevatten)

Maar goed, ook met maar effectief 11 spelers, moest er (ondanks de gedane poging tot een lucratief compromis met Baarlo ;) ) aangetreden worden. Roeien met de riemen die je hebt, dan is het seizoen tenminste wel af!

En misschien ook wel fijn, Baarlo had zichzelf voorgenomen om er een leuke laatste wedstrijd van te maken. Zo moest elke speler een lootje trekken om te bepalen op welke positie hij zou staan. Het was voor ons dan wel handig dat een nieuwe speler in de spits te vinden was, en de spits deze keer op doel zou staan!

Na het bekendmaken van onze, wel vaste, opstelling kon er dan ook begonnen worden!

En er werd sterk begonnen. Baarlo kreeg weliswaar wat kleine kansjes, maar het waren Sil en Jim die in de 5e minuut tot de eerste echte grote kans konden komen. Sil wist namelijk voorbij de keeper (of spits?) te komen en de bal voor het doel op Jim te geven. Helaas was de bal te hard, en kon Jim zelfs met een uitgerekte tackle niet meer bij de bal komen.

Vervolgens wat het dweilen met de kraan open. Job stond écht heerlijk te keepen, maar kon niet voorkomen dat Baarlo in de 12e, 33e, en 45e minuut kon scoren. Er kan gesteld worden dat zonder het reddingswerk van Job een nulletje of 8 ook zeker niet uitgesloten was. Hij ontving zelfs complimenten van de scheidsrechter en trainer van Baarlo! En ook een klein complimentje aan Jim, het waren deze week geen 12 minuten meer, maar zelfs gewoon 45!

Tussenstand bij rust; 0-3.

Na de rust meer van hetzelfde. Baarlo had namelijk opnieuw alle spelers een nieuwe willekeurige positie gegeven, maar dat mocht ook nu wederom niet baten. Na nog geen 10 minuten voetballen in de tweede helft was de score alweer verdubbeld; 0-6.

Tijd om langs de lijn eens even een dealtje te sluiten. De laatste competitiewedstrijd betekende ook de laatste kans voor Brian om dit seizoen 4 vaten bier veilig te stellen met een doelpunt. En ja, dan ga toch eens even bij de verdediging van de tegenstander peilen. "Hoeveel kratten keepertje?" "Wat vind jij lekker nummer 5?" "Hoe snel wil je het hebben?" klonk allemaal vanuit de zijlijn.

Zou het baten?

Iedereen langs de lijn was Brian naar voren aan het schreeuwen, en toen een vrije trap genomen mocht worden vanaf een meter of 20 was het direct duidelijk wat er zou moeten gebeuren. Gewoon op goal schieten (want een muur was om de een of andere reden nergens te bekennen). Maar zoals wel vaker dit seizoen kon Brian de druk niet aan. De bal werd finaal als een vuurpijl over de goal heen geramd. Misschien volgend seizoen meer geluk!

In de minuten die volgden mocht trainer Jesse nog even een invalbeurt maken, maar ook hij kon er niets meer aan doen. Baarlo wist uiteindelijk nog 4 keer te scoren om uiteindelijk om op 10-0 te komen. De blamage was wel compleet. Was die deal misschien toch nog niet zo'n gek idee haha.

Gelukkig kon er, na nog wat geklaag na het laatste fluitsignaal, weer gelachen worden. Het seizoen was nu tenminste wel voorbij. Het incasseren van de vele tegendoelpunten (vooral de laatste 3 wedstrijden, tel maar even na) was voor nu afgelopen.

Tijd voor de nodige goudgele kletsers bij Leanzo! Daar kon met een lach teruggekeken worden op het afgelopen seizoen, maar ook het aankomende seizoen kwam aan bod. Daarbij werd direct een nieuwe speler vastgelegd; welkom Joeri!

Hopelijk zien we volgend seizoen nog meer punten, nog meer doelpunten (Brian), en nog meer comedy capers langs de lijn. Hopelijk tot dan, want ook dan zijn we natuurlijk weer terug met onze extravagante verslagen! Bedankt aan alle lezers en stiekeme genieters!

Eikel vd week; Niet helemaal duidelijk? Daar komen we nog op terug bij de uitreiking voor de eikel van het jaar op 30 juni!