Strafschoppen doen Grashoek de das om.

Haelen 1 (zon)

Joep Houben
Kevin Gijsman (schot)
Kevin Gijsman (intikker)
Ken Gommans (penalty)
Chris Hunnekens (intikker)
Tjerk van Sleeuwen (scrimmage)
Joep Houben (penalty)

10 april 2023 14:30

R.H.H.G. van Helden

Sportpark Houtrust
Roggelseweg 48
6081NP
HAELEN

Door Piet  Spee.

Een door invallers verzwakt Grashoek  heeft op het sportpark Houtrust in Haelen tegen de nummer 2 van ranglijst Haelen een 4-2 nederlaag geleden. Bij Grashoek ontbraken de twee Oekraïners en dat betekende een flinke aderlating. Het gehavende geelzwarte team  heeft zich echter verdienstelijk geweerd. Bijn de pauze leidde de thuisclub met 2-0. een stand die er ook anders had kunnen uitzien. Na een begin offensief van Haelen kreeg Grashoek de eerste grote kans. Chris Hunnekens had kunnen, ja moeten scoren. Geheel vrij voor doelman Hutting schoot hij langs. Ook Haelen kreeg een vrije kans. Met een fabelachtige reactie tikte  Koen de bal over de lat. Haelen was de bovenliggende partij. Met weggeven van hoekschoppen kon Grashoek voorlopig stand houden.Tot na 24 minuten. Met een schuiver opende Kevin Gijsman de score. 1-0. De tweede treffer liet niet lang op zich wachten. Koen greep mis bij een hoge bal en Kevin Gijsman was er als de kippen bij om dit af te straffen. 2-0.
In de tweede helft dreigde de partij voor Grashoek catastrofale gevolgen  te krijgen.  Scheidsrechter Ruud van Helden legde de bal op de stip. Topschutter Ken Gommans  schoot feilloos raak. 3-0. Het pleit voor de geelzwarten dat ze niet het moede hoofd in de schoot legde. Tjerk en Chris legde fraaie combinaties op de mat. Stan Cuijpers strooide met een aantal mooie passes. Na 57 minuten kon Chris een paar verdedigers van zich afschudden en de bal in het doel van Haelen werken. 3-1. Het gaf nieuwe impulsen. En het werd weer helemaal spannend toen in de 82e minuut  Tjerk van Sleeuwen bij een doelworsteling  de bal over de streep drukte. 3-2. De hoop op één punt steeg. Tot minuut 88.  Toen wees de scheidsrechter voor de tweede keer naar de stip. Dit keer scoorde Joep Houben onberispelijk. 4-2. Het was de beslissing. Toch is een compliment verdiend voor de wijze waarop in de tweede helft de wedstrijd  is opgepakt. De volgende zondag speelt Grashoek weer een uitwedstrijd. Dan op het kunstgras van DFO '20 in Kelpen-Oler.