Blamerende nederlaag voor Grashoek.

TSC '04 1

Olczak Adrian
Klimek Dawid
Guz Jakub
Olczak Adrian
Remiszewski Kamil
... (intikker)
Lukasz Sactuch (penalty)
Darwid Klimek (schot)

26 februari 2023 14:30

G.H.G. de Bruijn

Sportpark De Bakenbos
Bakenbosweg 6
5932AH
TEGELEN

Door Piet Spee.

Op het zonovergoten sportpark De Bakenbos heeft Grashoek met 3-0 verloren van het "Poolse "TSC ,04. De wedstrijd werd ontsierd door een dozijn gele kaarten dat door scheidsrechter Gerard De Bruijn uit Panningen werd uitgedeeld. TSC '04 eindigde met 9 man. Ondanks de nummurieke meerderheid de taaie Tegelse ploeg met de doelman aan het hoofd niet op de kniëen krijgen. Grashoek begon dramatisch zwak aan de wedstrijd. Een vrije trap die overging had een waarschuwing moeten zijn. . Die was het niet. Na knullig balverlies kon de thuisclub gaan bouwen aan een aanval over links. Uit de voorzet werd de bal door Mateusz Caspla van dichtbij achter Koen getikt. Een toen was er nog maar 5 minuten gespeeld. 1-0. Het werd nog erger in de 7e minuut pakte Levi zijn opponent in de ogen van scheidsrechter De Bruijn te stevig aan. Strafschop. Lucas Lucas Tacluch schoot de pingel onberispelijk binnen. 2-0. Op dat moment  was Grashoek nog niet voor het Tegelse doel geweest. Het werd er hierna ook niet vriendelijker op. Sasha probeerde het met een ver schot over het lege doel. De scheidsrechter ging de hoofdrol op eisen. De eerste gele kaarten kregen een eigenaar. Adrian Olczak kreeg er een  en toen hij zich daarover beklaagde volgde een  tweede  waarddoor TSC '34 na 35 minuten met 10 man stond.  Wie had gedacht dat Grashoek uit deze nummurieke meerderheid munt zou slaan kwam bedrogen uit. Wel aanzienlijk meer activiteit voor het doel van de uitstekende doelman Pawel Bunalski. Vooral aan de linkerkant dreef Sasha  met regelmaat de aanvallen in hoger versnellling.  De zo gewenste tegentreffer leverde dit niet op.. Ruststand 2-0.
De meegereisde supporters  hoopten dat het  in de tweede helft dan zou gebeuren. Maar het gebeurde niet. Wel veel activiteit voor het doel van de thuisclub. Het ging allemaal veel te doorzichtig. Er zaten te weing verrassende elementen in het aanvalsspel. Een toen eindelijk een goede aanval fraai werd afgesloten met een doeltreffende schuiver ging het feest niet door. De scheidsrechter had eerder afgesloten  voor een overtreding van een TSC'04 speler. Het spel werd steeds rommeliger en er volgde kaarten in minutentakt.  De tweede speler van de thuisclub kon met geelrood de warme kleedkamer opzoeken. Toch nog een kans(je) voor het team van trainer Jonn  Smedts ?  Nee, het bleek er vanmiddag  gewoonweg niet in te zitten. In tegendeel. Met het devies als aanval is de beste verdediging  raapte het negental van de thuisclub  de nog resterende krachten bij elkaar en zagen dit in de 85 minuut beloond met een derde treffer door Dawid Klimek.  3-0. Dit werd ook de eindstand en leed Grashoek een smadelijke nederlaag. Trainer Jonn Smedts heeft een week om zijn team weer op te richten. Dan wacht op De Peelrand de Peel en Maas derby tegen BEVO. Een tegen de buren uit Beringe zijn de punten nooit voor het oprapen geweest. Het laatste behaalde punt  in een thuiswedstrijd is een 1-1 van 10 jaar geleden. De uitwedstrijd in Beringe eerder dit seizoen werd nipt met 3-2 verloren. Misschien zit er dit keer meer in.