Knappe overwinning JO15-1 tegen Laar JO15-1

6003BD
WEERT
tel. 0495-536251

Zaterdag speelde de JO15-1 hun eerste wedstrijd in de eerste klasse tegen Laar. Dat was de verdiensten van een heel goed najaarseizoen in 2022. De 15 verloor in het hele najaarsseizoen geen een wedstrijd. Van oefenpot tot bekerwedsrtijd alles werd gewonnen op een competitiewedstrijd na tegen Neerkant, die werd gelijk gespeeld.
De kampioenswedstrijd tegen Meijel werd door het invallen van de winter en het slechte weer helaas nooit gespeeld en eindigde JO15-1 Grashoek op de eerste plek met maar twee verliespunten.
De KNVB stelde in januari dat de JO15 nog een trapje hoger moest en de jongens van de 15 werden hierdoor in de eerste klasse 8 ingedeeld.
Een loodzware opgave gezien de samenstelling van het team, nog veel jonge voetballers en het belssureleed blijft het team maar niet gespaard.
Maar het woord opgeven staat bij dit team niet in de Dikke van Dale!!
Op het sportpark Laarderveld trapte de JO15 gisteren de eertste wedstrijd af, na een les bewustwording van coach Bas Gloudemans, wisten de jongens wat hun te doen stonden.
Werken geblazen, ieder een man, eerst verdedigen en dan zien of je de tegenstander kunt verrassen, dat was het strijdplan.
Na 8 minuten kwam de JO15-1 verrassend op voorsprong, na een corner van Ties, die overigens een hele goede wedstijd op de mat legde, liet Lars de bal slim lopen en kon Niek Smeets de bal knap in het netje leggen. Dat gaf het team een boost en veel vertrouwen,
De thuis ploeg herpakte zich snel en drong flink aan op het doel van Gijs Engelen. Die een mooi afstand schot in de 20ste minuut niet kon keren. Grashoek liet de kop niet hangen weerde zich daarna uitstekend. Het middenveld moest vandaag alle zeilen bijzetten om de dynamische middenvelders en opkomende Laarspelers af te stoppen. Hierdoor moesten onze aanvallend ingestelde spelers, Lars en Stan, ook veel verdedigend werk verzetten. Dat was niet zonder resultaat want Laar kreeg daardoor steed minder grip op hun aanvalsspel. En als ze er doorheen kwamen was de verdeding onder leiding van Luuk Gloudemans hun vaak de baas. Met de 1-1 stand ging Grashoek de rust in, de accomodatie van Laar stond in de steigers, hoge bouwkosten zorgden er wellicht voor dat het glasje ranja of thee uitbleef.
Na rust was het spelbeeld vrij identiek aan dat van de eertse helft.
Al kon Grashoek iets meer aan aanvallen denken, en dat resulteerde ook in een paar goede kansen en een schot op de paal van Ties.
Ook Laar kreeg enkele goede mogelijkheden op de 2-1 maar Luuk was steeds een sta in de weg en als de bal op het doel kwam was het Gijs die redding bracht. Na 60 minuten spelen was het Stan Verhaegh die het duel met twee tegenstanders won en een prima pass (buitenkantje voet) op Lars Timmemans kon geven, Lars die veel sneller was dan zijn tegestander kon in de zestien uithalen op doel en werd meteen ook gevloerd. De scheidrechter zag dat de bal in het doel belande en besloot geen penalty te geven maar een doelpunt, 1-2 voor Grashoek.
In de laastste fase kreeg Laar haast om de gelijkmaker te maken, maar Lucas Winkelmolen en Timo Van Haasterd kregen hun tank maar niet leeg en waren steeds een stoorzender voor het aanvalsspel van Laar.
Zo kon onze JO15-1 hun eerste overwinning behalen, waarbij gezegd moet worden dat alle spelers vandaag een erg goede prestatie op de mat legde! Een compliment van de trainers, zeer knap!
Dit geeft vertouwen voor de nog steeds loodzware indeling in de eerste klasse 8.
Volgende week speelt de JO15-1 thuis tegen Blerick, daar willen jullie toch ook bij zijn?!