Grashoek 4 in slecht waer tegen Naer

6086CA
NEER
tel. 0475-592748

27 November, alweer zondag; tijd voor de 7e competitiewedstrijd van het seizoen. Met als tegenstander op deze druilerige zondagmorgen; Neer.

Met nu voor het eerst OOIT; voorpret op de vrijdag! Sil was namelijk al zo hard bezig met de voorbereiding dat hij niet pas op de zaterdagmiddag te weten wilde komen wie er zouden spelen. Het moest en zou vrijdagmiddag al bekend gemaakt worden om zo tot de optimale voorbereiding te komen. Of ging het nou gewoon om de vertrektijd? Die nota bene veel te vroeg was (wie wil er nou al om 8 uur op een zondag zijn nest uit?????)

Misschien maar goed dat Sil er naar vroeg, want wat er op die lijst aangetroffen werd zorgde toch even voor wat hectiek. Zo was trainer Jesse zowaar vergeten Jordi en Rik op het papier te zetten...

Gelukkig was er wel over nagedacht om nog wat extra spelers mee te nemen, zodat er lekker doorgewisseld kon worden. Zo mocht Jarno eindelijk eens een wedstrijdje meespelen met het befaamde vierde. En het doet me pijn om het u te melden, maar helaas nog geen Sjoerd Rijs in Grashoek 4, die volgens sommigen systematisch weggepest wordt bij de club, omdat hij zijn ambities voor het voetbal van 4 heeft laten blijken. Wie weet ooit!

Tijdens vertrek misten we Jim nog even. Die was halverwegen nog even omgedraaid om toch maar voetbalschoenen mee te nemen. Wel zo handig als je het mij vraagt...

Eenmaal in Neer aangekomen werd duidelijk dat we absoluut geen hoofdklasse voetballen. Terwijl de dames op het hoofdveld mochten ballen, mochten wij aantreden op een waar knollenveld. Maar goed, na het bekendmaken van de opstelling moest er toch begonnen worden in de stromende regen en kou.

En er werd slap begonnen. Grashoek 4 leed vaak balverlies waardoor Neer steeds gevaarlijker kon worden. Dat leidde er dan ook helaas toe dat in de 7e minuut, toen de Grashoekse verdediging stond te slapen, Neer de 1-0 al in het netje kon leg. Er zou heel wat moeten veranderen om op gelijke hoogte te kunnen komen.

En dat gebeurde zowaar ook. Zo stuurde Jordi direct na de aftrap even mooi een tegenstander het bos in, waarna hij een gevaarlijk schot wist te lossen. Nadat de keeper kon keren, mocht Tim nog eenmaal aanleggen voor de rebound, maar helaas; mis.

En Jordi bleef gevaarlijk. Zo wist hij een aantal minuten later zichzelf weer mooi vrij te spelen en een gevaarlijk schot te lossen. Het was wel duidelijk dat Grashoek zich niet zomaar over zou geven.

Echter, was het achterin nog steeds wat hommeles. En daar kon Neer in de 20e minuut dan ook gebruik van maken. Na balverlies en een counter (en het aan de verkeerde kant van de man staan door Rik) kon Neer de 2-0 inschieten.

In de minuten die volgden niet veel geks. Een aanvalletje hier, wat verdedigend werk daar, Job die niet op maar over de bal duikt en nog wat grapjes langs de zijlijn over het spel van Bartje. Die vervolgens van sommige supporters de bijnaam "balverlies Bart" of "Balle Bartje" had gekregen.

Tijd voor rust.

In de tweede helft werd jammer genoeg ook niet heel sterk begonnen. Zo wist Neer in de 49e minuut al op 3-0 te komen. De moed begon wel een beetje in de schoenen te zakken. En Neer was niet bereid om medeleven te tonen. Zo werden in de 57e en 59e minuut de 4- en 5-0 gemaakt. Rick v Essev liet nog wel weer eens zijn kwaliteiten zien met een mooie actie en een goed schot, maar tot een doelpunt mocht het niet leiden.

Het enige vermaak langs de lijn was nu nog de grensrechter van Neer. Die met een zonnebril op de lijn niet wist aan te houden en constant een aantal meter het veld in liep om de situatie eens van dichterbij te bekijken.

Maar daar was Sil. Ja altijd die Sil weer he, wat issie goed. Het begon bij Jordi, die een aantal tegenstanders uitspeelde, op de goal afging, en het hef in eigen handen nam. Zijn schot miste helaas, maar belandde zo bij Sil in de voeten. Die nu weer wist te scoren! Het was 5-1!

Lang tijd om het doelpunt te vieren was er niet. Neer kwam namelijk tot een uitbraak, keeper Job kwam uit en boem de lamp ging uit bij Job. De Neerse spits was namelijk bij het uitkomen van Job vol met zijn knie tegen Job zijn kaak gekomen. Het spel werd vervolgens stilgelegd omdat Job zijn bewustzijn verloor, bloedde en nog wat trekjes vertoonde. Genoeg reden tot zorgen.

Gelukkig was er goede hulp aanwezig, werd er snel een ambulance gebeld, en kon Job mee op controle naar het ziekenhuis. Daar bleek alles op een kapotte wang, tand, en hersenschudding na mee te vallen. Beterschap Job! Waar op het veld om elke meter geknokt werd was Neer na het voorval zeer behulpzaam (waarvoor veel dank!).

Er werd maar besloten om de wedstrijd te laten voor wat het was. Er was 5-1 verloren in Neer.

De domper moest maar weer weggespoeld worden met een aantal liter spa goud. Er werd al gegrapt dat Job de enige zou zijn die geluk had, die zou het verlies en de 5 tegengoals misschien wel vergeten zijn. Volgende week staat een uitwedstrijd tegen Kessel 3 op het programma. Het belooft een lastige pot te worden, dus kom vooral een kijkje nemen!

Eikel van de week; ?

Snapchat-1306600337.jpg