Geen kratten bier veilig gesteld tegen Kessel 3

Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Zondag 21 mei; tijd voor de enerlaatste competitiewedstrijd. De tegenstander op het menu; Kessel 3. Vorige keer werd er nog knap stand gehouden en slecht met 4-0 verloren van de huidige koploper (en dat met een veldspeler op goal!). Zou er deze week een puntje gepakt kunnen worden, en daarmee Irene een dienst worden bewezen?

En dat Kessel gas zou gaan geven, dat moge duidelijk zijn. De ploeg aan de Maas staat namelijk gelijk in het aantal punten met sportclub Irene. Echter, lopen ze nog 37 doelpunten achter, er zou dus 100% gegeven moeten worden om Kessel van het scoren af te houden.

En ook voor Grashoek stond er een hoop op het spel. Zo waren er vorige week nog wat afspraakjes gemaakt met tegenstander Irene over een niet nader te benoemen aantal kratten bier bij bepaalde uitslagen. Genoeg reden om op de zaterdagavond thuis te blijven. Dat gebeurde natuurlijk toch weer niet, maar er werd gelukkig ook weer niet zo massaal gezopen zoals we Hemelvaartsdag wel hebben kunnen zien...

En inderdaad, het was Kessel dat in de eerste minuten al direct een aantal keren gevaarlijk voor het doel kon komen. Maar, de Grashoekse verdediging hield steevast stand. Als was dat niet zonder gevolgen. Zo moest alles gegeven worden, tot grote frustratie van Jim "dea haj ik gemakt" van Oijen, die deze keer na 13 minuten moest opgeven. Daarentegen, kregen we er wel een hele sterke invalbeurt van Rik Teeuwen voor terug!

Helaas raken de krachten op een gegeven moment ook gewoon op. Zo kon Kessel in de 25e minuut na een verdedigende fout op 0-1 komen. Vervolgens wat het prijsschieten; in de resterende 20 minuten kon een voorsprong van 0-5 veiliggesteld worden. Grashoek daarentegen kon maar een gevaarlijk schot lossen, Robin wist de bal net langs het doel te schieten.

In de rust was een ding duidelijk. Job was te kort om de ballen boven hem uit te grijpen (geen fouten hoor!), en ondanks de achterstand, werd er door iedereen (bijna iedereen) alles gegeven! Meer kon er niet gedaan worden.

Op naar de 2e helft!

En daar; meer van hetzelfde. Kessel wist namelijk in de 49e minuut al op een 0-6 voorsprong te komen. Vervolgens hield Grashoek weer even stand, tot grote frustratie van mening gastspeler. En daar was ook onze scheidsrechter wel klaar mee in de 63e minuut. Na een overtreding én fluitsignaal, moest een Kesselse speler toch even zijn frustraties kwijt; en geel!

Maar nee, daar hield het nog niet mee op. Uit frustratie werd er nog met wat spullen gegooid en werd de scheids nog uitgemaakt als braadworst. En zoals Robin wel weet, dat kan echt niet! Na het tonen van een Rode kaart kon er doorgevoetbald worden met 11 tegen 10. Zou er wat klaargespeeld kunnen worden?

Jammer genoeg niet; Kessel wist namelijk nog 3 keer te scoren voor het laatste fluitsignaal. Er werd ondanks alle strijdkrachten met 0-9 verloren. Tot grote vreugde van de Kesselse ploeg had directe concurrent Irene ook nog gelijk gespeeld. De weg naar hun kampioenschap is open. Hopelijk zullen ze de volgende wedstrijden wat minder zeiveren dan!

Het was tijd om onze dag in het heerlijke zonnetje onder het genot van vele goudgele pretcilinders te vervolgen. Die waren na de geleverde strijd meer dan verdiend! En of dat gebeurde; jazeker. Gelooft u maar dat het verdriet van het verlies rond een uurtje of 3 allang vergeten was, en dat menig speler hersenloos naar huis kon fietsen!

Volgende week maandag (pinksteren) spelen we onze laatste wedstrijd uit tegen Baarlo. Tot dan!

Eikel van de week; Jim van Oijen, voor het maken van maar slechts 13 minuten.