Dure nederlaag voor Bevo!

BEVO 2 (zon)

Luka Kompier (schot)
... (afstandschot)

16 april 2023 11:00

J.A. Cuijpers

Sportpark Beringe Buiten
Past. Geurtsstraat 3
5986NN
BERINGE

Niet alleen de 3 punten gingen vandaag naar Grashoek, maar ook een vat bier. Dat was de inzet van deze wedstrijd: de verliezer zou een vat bier betalen aan de winnaar.
De wedstrijd die onder leiding stond van scheidsrechter Cuijpers uit Panningen, was een open wedstrijd met 2 elftallen die voor de winst gingen.
Grashoek was voor de thee de bovenliggende partij, Bevo was dit na de rust. Toch bleef het lang spannend omdat niet duidelijk was hoeveel extra speeltijd werd toegevoegd door de scheidsrechter. Juist in de extra tijd kreeg Bevo 2 vrije trappen met gevaar voor het doel van Joep. Gelukkig leverden beide pogingen niets op.
Grashoek nam 5 minuten voor de rust de leiding toen Erwin in de diepte werd aangespeeld. Hij controleerde de bal, keek waar de keeper en verdediger stonden, en plaatste de bal tussen beide spelers in het Beringse doel. Rust 0-1.
In de 2e helft vloeiden de krachten uit de benen. Maar het spel bleef op - en neer aan het golven met niet echt grote kansen. 10 minuten voor het einde werd de aanval wederom opgezet via Erwin, die in zijn ooghoeken Luka vrij zag staan. Luka kreeg de bal op maat aangespeeld en kon afronden: 0-2.
Er leek geen vuiltje aan de lucht, echter binnen de minuut kwam Bevo via een afstandsschot snel terug tot 1-2.
In de slotfase hielden de geelzwarten stand, en konden na afloop gaan genieten van een lekkere Lindeboom.