Kleinst mogelijke nederlaag Grashoek.

DES Swalmen 1 (zon)

Sjico Geraedts
Raf Rutten
Agmhiri Sofyan
Reagan Campbell (schot)

30 april 2023 14:30

A. Pennings

Sportpark de Bosberg
Sportparklaan 4
6071RA
SWALMEN

Door Piet Spee.

Op het zon overgoten sportpark De Bosberg in Swalmen bracht Grashoek de bal aan het rollen. DES Swalmen en Grashoek ontliepen elkaar in de eerste helft niet veel. Het ontbrak beiden teams niet aan ijver maar dit kon niet voorkomen dat het niveau  bescheiden bleef soms op het gezapige af. Te vaak werd de bal verspeeld  en naar de speler met de verkeer shirtkleur gespeeld. Grashoek forceerde een viertal corners maar deed er weinig mee. Beide doelmannen Sten Geraedts Swalmen en Koen Clephas Grashoek  kwamen niet echt in de problemen. In alles leek het er op dat het een 0-0 ruststand zou worden. De tijd voor de eerste helft zit er op. Nog een paar minuten naspeeltijd. Een Grashoek aanval is op niets uitgelopen. Er wordt door Grashoek balverlies geleden. Swalmen kan aan een aanval gaan bouwen. Vlot combinatiespel brengt de actieve nummer 8 van de withemden Reangan Campbell  geheel vrij voor Koen en met een droge knal schiet hij de thuisclub na 45 +2 op 1-0. In de naspeeltijd worden slordigheid de geelzwarten fataal en moet na de pauze de achtervolging worden ingesteld.
Voor de tweede helft werden door trainer Jonn Smedts  wijzigingen doorgevoerd. Luc Maessen verliet het veld voor Brandon Sijben en voor Randy Janssen kwam de   de 22-jarige Pool Wiktor Przybek. Deze laatst genomen maakte een zeer goede invalbeurt. Zorgde aan de rechterkant van het veld voor veel schwung en vaart. Een zienswaardige  aanval na 55 minuten. Een breedtepas van Sasha  naar de linkerkant naar Joep Janssen, die voor het vervolg van de aanval zorgde en de bal terugbracht bij Sasha  die met een hard schot tot een reddende actie dwong. Na een uur werd Joep Janssen gewisseld voor Chris Hunnekens. De nummer 12 van de geelzwarten zat  meteen in de wedstrijd en dwong de goalie van de withemden tot twee sterke redding.  Grashoek ontsnapte  aan een grotere achterstand bij een misstrap en de bal in het lege doel dreigde te verdwijnen. Een micraleuze redding voorkwam dat. De tijd verstreek langzaam en hiermee ook de hoop op de gelijkmaker. Het was en bleef bij de kleinst mogelijke nederlaag van  1-0. De volgende wedstrijd is over 14 dagen. Dan gaat Grashoek op bezoek bij de hekkensluiter RKVB in Baexem.