Grashoek start competitie met kleine nederlaag.

H.B.S.V. 1 (zon)

Gijs Peeters
Morena Walda (schot)
Chris Heuvelmans (intikker)
Jeffrey Bömers
Assist: Ivan Muchak

25 september 2022 14:30

Sportpark Schansheide te Venlo
Schansheideweg 9
5926RL
VENLO

Door Piet Spee.

De competitiestart in het zonovergoten sportpark Schansheide te Hout-Blerick was een wedstrijd tussen twee gelijkwaardige ploegen. HBSV en Grashoek gaven elkaar weinig toe. Beide ploegen arbeidde zich een surplus aan kansen. Het verschil zat hem in de uitvoering. De ex-3e klasser was de handelingen sneller  en voor het doel veel gevaarlijker. Met veel spelers op eigen helft  om vroegtijdig de aanvallen te verstoren  en dan er snel uitkomen. Het leverde HBSV een 2-1-zege op al had een gelijkspel de verhouding wat beter weer gegeven. En dit kwam er in de slotminuut bijna uit. Een schot van Ivan Muchak belandde in de handen van de doelman. Jammer voor de veel aanwezige Grashoek supporters. Die hebben wel een aantrekkelijke wedstrijd gezien  omdat zich veel voor de doelen afspeelde. Al  in de eerste minuten na het eerste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Martijn Janssen kregen beide ploegen kansen om  de score open te breken. Beide doelmannen voorkwamen dit met goede reddingen. In de 20e minuut werd de Grashoek verdediging zoek gespeeld na een snelle uitbraak van de thuisclub. Gelukkig voor de geelzwarten  ramde Moreno Walda, een technisch vaardige speler, met een harde knal de bal tegen de lat. Bij Grashoek was Oleksandr Nikolaichuk  de uitblinker. De Oekrainer strooide met gave  pases. Helaas werd daar niet altijd voldoende profijt van getrokken. In de 35e minuut gebeurde het dan toch. Nadat Grashoek zich had vastgelopen kwam de thuisclub er razendsnel uit. En de man met nummer 9  bij de thuisclub  Moreno Walda knalde de bal onhoubaar achter doelman Koen Clephas. Beide ploegen  kregen veel hoekschoppen. Wonderlijk leverden die niets op ondanks de aanwezige kopkracht.  Ruststand 1-0.
Voor de tweede helft kwamen de geelzwarten in veld met het vaste voornemen iets aan de achterstand te doen. Drie scoringskansen in goed 5 minuten. Een schot van Wouter van der Sterren miste het doel op centimeters,  In de 53e minuut liep het bij Grashoek mis. Chris Heuvelmans profiteerde van een rommelige situatie en tikte de bal achter Koen. Wel klonk nog zwak protest voor buitenspel. Scheidsrechter Janssen was echter zeker van zijn zaak. 2-0.  Stan Cuijpers kreeg een kans  om bij een vrije trap iets aan die achterstand te doen. Zijn schot ging rakelings over. Bij Grashoek  werd Joris Fransen die heel hard had gewerkt vervangen door Joep Janssen.
In de 70e minuut nieuwe hoop voor Grashoek. Met gave knal bracht Oleksandr Nikolaichuk de achterstand terug tot 2-1. In de resterende 20 minuten kregen beide ploegen kansen om de stand een ander aanzien te geven.  De grootste kans voor Grashoek in de slotminuut. Helaas mocht het niet zo zijn en moesten de geelzwarten op de openingsdag van de competitie  met een kleine nederlaag tegen een goede tegenstander genoegen nemen. Zondag krijgt Grashoek een nieuwe kans. Dan komt SV Roggel naar de Peelrand  dat vandaag tegen DES Swalmen met een 2-3 nederlaag genoegen moest nemen.