Grashoek pakt verdiend punt tegen Heythuysen

S.V. Heythuysen 1 (zon)

Martijn Vrenchken (kopbal)
Ivan Muchak (intikker)

19 maart 2023 14:30

R.H.H.G. van Helden

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Ondanks dat Heythuysen een paar plaatsen hoger staat als Grashoek was er spraken van twee zeer gelijkwaardige ploegen. Geen van beide partijen verdiende een overwinning en dat gebeurde ook niet, na 90 minuten stond het 1-1 op het scorebord waar Grashoek net iets meer tevreden mee was dan Heythuysen. Het Grashoeks doelpunt was helemaal van Oekraïense makelij, Sacha Nikolaichuk nam de corner waaruit Ivan Muchak met een intikker scoorde.

Het treffen tussen Grashoek en Heythuysen was meer spannend dan hoogstaand, daarvoor ging er aan beide zijde te veel mis. Maar omdat beide ploegen elkaar in een wurggreep hielden bleef het tot de 90e minuut heel erg spannend. De wedstrijd kende weinig hoogtepunten maar in de 35e minuut lukte het bij Heythuysen om een flitsende aanval op de mat te leggen en meteen was het ook raak. Over rechts werd de bal loepzuiver op het hoofd van Martijn Vrencken voorgezet die met zijn geplaatste kopbal Koen Clephas kansloos liet. Grashoek antwoorde meteen in de trend van de wedstrijd. De Heythuysen doelman kon een corner van Sacha niet goed onderscheppen waarna Ivan profiteerde van dit buitenkansje, 3 minuten later was de stand daardoor weer gelijk. Grashoek kreeg hierna nog wat halve kansen voor de thee, Stan Cuijpers schot net naast de paal en een mooie kopbal van Chris Hunnekens was te zwak om de doelman te passeren.

In de 2e helft waren het vooral Koen en Coen die de hoofdrol opeiste bij Grashoek. Coen Gommans kreeg een paar goede schietkansen maar beide keren was het de doelman die een treffer in de weg stond. Toch wist Coen de doelman ook een keer te passeren maar dat doelpunt werd helaas afgekeurd vanwege buitenspel. De andere Koen redde Grashoek bij een gevaarlijke vrije trap van Heythuysen. De bal ging onder de muur door maar Koen ging naar de goede hoek en voorkwam een zekere achterstand. Uiteindelijke bleef het bij de 1-1en daar hadden beide ploegen vrede mee.

Grashoek gaat zondag op bezoek bij Haelen, een tegenstander die in Grashoek nog op gelijke hoogte werd gehouden.

Door John Janssen