Benauwde overwinning Grashoek

5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Door naaste concurrent Horn met 2-1 te verslaan heeft Grashoek wederom 3 belangrijke punten gepakt in de strijd om handhaving in de 4e klasse. Met 30 punten heeft Grashoek ogenschijnlijk een riant aantal punten om handhaving veilig te stellen maar de kloof tot de degradatie duels is maar 6 punten en in deze fase van de competitie kan iedereen van elkaar winnen. Zolang Grashoek deze duels blijft winnen is er geen vuiltje aan de lucht maar punten pakken blijft belangrijk met nog 4 duels te gaan en dat deed Grashoek tegen Horn.

De eerste helft was Grashoek de betere ploeg ondanks een vroege achterstand. In de 9e minuut scoorde Job Smeets met een uitgespeelde goal de 0-1. De Grashoek verdedigers kwamen bij deze aanval 2 keer net te laat waardoor Horn snel de leiding pakte. Lang konden de gasten echter niet genieten van deze voorsprong. In de 11e minuut kreeg Coen Gommans het op zijn heupen. Nadat hij door Levi Lopez Gonzales in de 16 meter was aangespeeld begon hij aan een indrukwekkende solo die hem uiteindelijk voor de doelman bracht waarna hij links voor het doel in de korte hoek de 1-1 scoorde. Na de 1-1 was Grashoek duidelijk de beter ploeg maar veel leverde dit vooralsnog niet op. Joep Janssen had een beauty in gedachte maar zijn lob ging helaas net over. Toch had Grashoek nog een slot akkoord voor de eerste helft. Ivan Muchak werd in de 44e minuut op de rand 16 meter gevloerd waarna zijn landgenoot Sacha Nikolaichuk achter de bal ging staan. Ogenschijnlijk heel simpel plaatste Sacha de bal rechts naast de muur binnen de palen onhoudbaar voor de Horn doelman. Op dat moment was de 2-1 voorsprong voor Grashoek niet onverdiend.

In de 2e helft was het toch vooral Horn dat aanspraak maakte op een doelpunt. De eerste 20 minuten lukte het Grashoek nog om Horn ver weg van het doel te houden en leverde dit niets op voor Horn. Echter in het laatste deel van de 2e helft begon Horn steeds harder te drukken en kroop Grashoek een aantal keren door het oog van de naald. Doelman Koen Clephas pareerde een paar gevaarlijke schoten en Burak Oosterveen wist Grashoek 2 keer te redden op de lijn. Horn nam het nodige risico waardoor er voor Grashoek ook zeker mogelijkheden kwamen. In een 3 tegen 1 situatie profiteerde Grashoek niet van de ruimte en was de kopbal van Randy Janssen te zacht om Horn te verschalken. De in de tweede helft ingevallen 45 jarige spits Bas Gloudemans kreeg een riante mogelijkheid om zijn revival op te kleuren met een doelpunt maar oog in oog met de Horn goalie schot Bas helaas naast. Horn lukte het niet meer om te scoren waarmee Grashoek zijn handen dicht kon knijpen en vooral erg blij was met de 3 punten.

Zondag gaat Grashoek op bezoek bij Swalmen. Het blijft belangrijk om zondag ook weer met een resultaat thuis te komen, winnen zou natuurlijk het mooiste zijn.

Door John Janssen