Grashoek is BEVO de baas.

BEVO 1

5 maart 2023 14:30

R.M. de Mulder

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Grashoek heeft verrassend de Peel en Maas derby tegen BEVO met 2-1 gewonnen. Het was al 10 jaar geleden dat Grashoek punten aan dit burentreffen overhield. Aanvankelijk leek BEVO de beste kaarten te hebben want zij kwamen al na 4 minuten op voorsprong. Grashoek herstelde zich echter prima en kwam nog voor de rust op 2-1. In de 2e helft drong BEVO flink aan en kreeg het ook een paar hele goede kansen maar Grashoek hield stand.

Beide ploegen begonnen niet ideaal aan de wedstrijd, BEVO verloor in de warming up hun topscoorder Kris Hermans die geblesseerd raakte en Grashoek moest de opstelling flink omgooien na de teleurstellende wedstrijd tegen TSC vorige week. Ondanks de tegenslag bij de gasten profiteerde zij direct van de onwennigheid bij Grashoek.  Al in de eerste minuut moest Koen Clephas Grashoek redden toen Kevin Vossen voor hem verscheen.  3 minuten later kon er weer een BEVO speler op Koen afgaan maar toen was er geen redden meer aan. Guus Dielissen passeerde  Koen makkelijk met een geplaatst schot in de rechter hoek. Na deze treffer liet BEVO zich verrassend terugzakken en nam Grashoek het initiatief volledig over. Grashoek drong flink aan maar het duurde tot de 28e minuut voordat er echt een grote kans werd uitgespeeld maar toen was het ook meteen raak. Chris Hunnekens speelde zich mooi vrij in de 16 meter en had de hoek voor het uitzoeken. Grashoek bleef aandringen en Kas Vanlier redde BEVO bij een gevaarlijk schot van Wouter van der Sterren. In de 36e minuut was er voor Kas ook geen redden meer aan toen de bal klungelig werd verspeeld in de BEVO defensie en Coen Gommans vrij voor Kas kwam te staan, met een schuiver scoorde Coen de 2-1. Even later schampte Sacha Nikolaichuk nog de lat van het BEVO doel en Guus Dielissen had op slag van rust zijn 2e kunnen maken maar dit keer was Koen Clephas hem de baas.

Na de thee moest BEVO komen en ging Grashoek op de counter loeren. Stan Spee was heel dicht bij de gelijkmaker maar zag zijn schot van de lijn gehaald worden. En ook Sam van Rijt was heel dicht bij de 2-2, Tjerk van Sleeuwen kon de bal ternauwernood nog voor de lijn stoppen. En de 3e goede kans voor BEVO kreeg Kevin Vossen die zijn schot net naast de paal zag gaan. De scherpte was er duidelijk niet bij BEVO deze middag. Omdat het Grashoek aan de andere kant ook niet lukte om de 3-1 te maken ondanks goede mogelijkheden voor Erwin Pijnenburg en Wouter van der Sterren bleef het nog lang spannend op de Peelrand. Grashoek trok de overwinning over de eindstreep vooral door in een goede eerste helft het verschil te maken en in de tweede helft defensief stand te houden.

Volgende week gaat Grashoek op bezoek bij Reuver en BEVO krijgt TSC op bezoek.

Door John Janssen