Grashoek laat zich weer vroeg verrassen.

Reuver 1 (zon)

Ruud Zeegers
Ivo Sillen
Jelco Franssen
Kocatas Eren
Ruud Zeegers
Erkan Yazici (afstandschot)
Ruud Zeegers (intikker)
Ivan Muchak (schot)
Gijs Smeets (schot)

4e klasse D

12 maart 2023 14:30

Anoniem

Sportpark Dijckerhof
Sint Jozefweg 64 B
5953JK
REUVER

Door Piet Spee.

Er zijn elementen in het voetbal die in de laatste weken bij Grashoek te vaak passeren. Vroeg doelpunten tegen krijgen en dan achter de feiten aan moeten lopen. Geen vuist kunnen maken tegen een tegenstander met een man minder. Nu gebeurde dit op sportpark Dijckerhof in Reuver waar een tamelijk flinke bries van doel tot toel stond.  Scheidsrechter was Willy Trags uit Heerlen die in deze partij de teugels strak hield. Hij deelde zes gele kaarten uit, 5 voor Reuver en 1 voor Grashoek. Bij die kaarten voor Reuver zaten er twee bij voor aanvoerder Ruud Zegers waardoor de thuisclub het laatste half uur met 10 man verder moest. Reuver had punten nodig om niet in de bedreigde zone te geraken. Met de wind in de rug zette de oranje hemden meteen druk op doel van Grashoek. In de 3e minuut een hachelijk moment  voor doelman Koen die de zaak ternauwernood kon klaren. Bij de eerste aanval  van Grashoek was het voor Reuver meteen alarmstufe rood.  Levy ondernam  aan de rechterkant  een rush die doelman Jordy Vosbeek van Reuver boven hem tegen het aluminium zag landen. Pech voor Grashoek. De oranje reageerde met een tegen aanval die reulteerde in een corner.  Die corner leverde opnieuw een corner op. Een met gevolgen. Bij Grashoek werd niet opgelet. Erkan Yazici, de bonkige spits van de thuisclub stelde zich slim op op de punt van het 16 metergebied. Hier kon hij  de corner geheel vrij aannemen  en met een sierlijke krul en een vleugje wind  verdween de bal in de rechterbovenhoek. Koen was volstrekt kansloos. Zo stond het na 10 minuten 1-0.  Reuver toonde meteen die voorsprong niet zo maar weg te geven. Toen een paar minuten bij een tegenaanval van Grashoek aanvoerder Ruud Zegers  het textiel van een geelzwarte speler op zijn degelijkheid proefde had hij meteen de een gele kaart te pakken. Een heel dure zou later blijken. Reuver bleef Grashoek onder druk houden. Bij een eentwee tussen Bodhi Reiter en Ruud Zegers werd van de achterlijn  het doelgebied binnen gecombineerd en van dichtbij door Ruud Zegers de 2-0 binnengetikt. Er was 20 minuten gespeeld. Grashoek  werd nu aanvallend actiever. Er kon een mooie aanval worden genoteerd waarbij het patroon werd uitgezet door Levy, Joep Janssen en Chris Hunnekens. Helaas ontbrak de afwerking.. In de 30e minuut miste een knal van Chris enkele centimeters het doel. Toch kwam in de eerste helft voor Grashoek de zo verlangde tegentreffer. Ivan Muchak verliet voor even zijn verdedigende stelling en werkte in de 40e minuut een vrije trap van Stan Cuijpers  achter  de Reuver doelman. 2-1. Dit werd de pauzestand en met de wind in de rug was er nog hoop op een goed resultaat.  Zeker toen  Ruud Zegers zijn tweede gele kaart afhaalde. Teleurstellend was  Grashoek de wedstrijd niet in handen kreeg. Met twee frisse wisselspelers was Reuver zelfs met 10 man gevaarlijker. De doelman van Reuver kwam niet  in de problemen. Koen moest wel enkele keren  reddend optreden. In de 75e minuut scoorde invaller Gijs Smeets voor Reuver de 3-1. Ook Grashoek wisselde Andy Hunnekens voor Teun Janssen en Levy Lopez Gonzalez Voor Randy Janssen. Grashoek probeerde nog wel in het resterende kwartier de score een beter aanzien te geven. Het bleef 3-1. Voor de tweede keer op rij heeft Grashoek in een uitwedstrijd niet van een nummerike  meerderheid kunnen profiteren. Komende zondag komt Heythuysen naar de Peelrand. Uit werd een klinkende 3-1 zege behaald. Voor een herhaling zal het spel van de laatste twee uitwedstrijden een stuk hoger moeten geschroefd.