Knappe eerste 3 punter voor Grashoek

Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Met een 4-1 zegge tegen Reuver heeft Grashoek de eerste overwinning binnen gehaald in het nog prille seizoen. Nadat de Geel zwarten al snel op achterstand waren gekomen herstelde Grashoek de schade in het 2e deel van de eerste helft prima door doelpunten van Chris Hunnekens en Coen Gommans. Na rust hield Grashoek verdedigend knap stand onder de druk van Reuver en wist het zelf  nog 2 keer te scoren. Sacha Nikolaichuk maakte de 3-1 en aanvoerder Burak Oosterveen bracht Grashoek met de 4-1 definitief in de veilige haven.

Dat het uiteindelijk 4-1 voor Grashoek zou worden had niemand verwacht na 25 minuten. Reuver was in dit eerste deel van de wedstrijd absoluut de betere ploeg. Al na 7 minuten scoorde de gasten de 0-1. Ruud Zegers zag dat Koen Clephas uit zijn goal kwam en deed vanuit een onmogelijk positie rechts langs het doel het enige mogelijke, een lob proberen en met resultaat. Reuver kreeg in de volgende 20 minuten diverse goede kansen om de 0-2 of zelfs de 0-3 te maken. Met het nodige fortuin bleef Grashoek verder schade vrij. Pas in de 28e minuut lukte het Grashoek om een eerste serieuze kans te creëren en net zoals Reuver het deed was die eerste kans ook meteen raak. Sacha gaf een prima pass op Chris die vrij voor de doelman kwam en deze vakkundig omspeelde. Dit doelpunt deed Grashoek goed waardoor Reuver meer onder druk kwam te staan. 8 minuten later had dit al resultaat. Burak werd neergelegd binnen de 16 meter waarna scheidsrechter Aben resoluut naar de stip wees. Coen bracht daarna vanaf 11 meter Grashoek op een 2-1 voorsprong.

Na de rust kon Grashoek de nodige druk verwachten van de bezoekers die er ook kwam. De Grashoek verdediging onder leiding van Ivan Muchak hield echter prima stand. Omdat Reuver risico’s moest nemen kreeg Grashoek meer ruimte wat ook weer in kansen resulteerde. In de 56e minuut kreeg Sacha de ruimte om vanaf 30 meter vrij uit te halen. De Reuver doelman verkeek zich echter op de zwabber bal van Sacha waarna het 3-1 stond. In het volgende halve uur golfde het spel op en neer waarbij beide ploegen diverse goede kansen kregen. Uiteindelijk was het Grashoek dat scoorde. De ingevallen Joep Janssen kwam na een van de Grashoek counters vrij op rechts en zag Burak vrij bij de 2e paal staan. Joep gaf een loepzuiver voorzet af waar Burak alleen maar zijn hoofd tegen hoefde te zetten. Hiermee was de misschien iets vertekende 4-1 eindstand bereikt. Grashoek had vandaag het geluk wat meer aan haar zijde dan in de voorgaande wedstrijden maar hier moet wel zeker bij vermeld worden dat de Geel Zwarten dit wel afdwongen met prima verdedigingswerk en door de kansen te benutten die ze kregen. Volgende week is er een beker/inhaal programma en speelt Grashoek niet. Over 2 weken gaan wij op bezoek bij Heythuysen.

Door John Janssen