Grashoek verrast in Heythuysen met eerste uitoverwinning.

S.V. Heythuysen 1 (zon)

Wouter Bergervoet
Ruben Mols
Rick Nelissen
Oleksandr Nikolaichuk (afstandschot)
Wouter Bergervoet (intikker)
Assist: Coen Gommans

30 oktober 2022 14:30

P.J.C. Vrenken

Sportpark Molenhoek
Arevenlaan 5
6093GM
HEYTHUYSEN

Door Piet Spee.

Op de eerste dag van de wintertijd bij fraaie herfstweer heeft Grashoek op het mooie sportcomplex Molenveld een prestatie van formaat geleverd. Het geelzwarte team van De Peelrand legde tegen het hoog geklasseerde Heythuysen een puike partij voetbal op de maat. Vooral in de eerste helft verraste Grashoek de talrijk mee gereisde supporters met mooi combinatie voetbal en twee doelpunten. Onder leiding van scheidsrechter Peter Vrenken uit Haelen werd door Grashoek afgetrapt nadat eerst de pupil van de week Koen met een ferm schot had verschalkt. Voor de blauwwitte thuisclub zou dat minder eenvoudig. Met fris en monter voetbal werd de helft van de tegenstander opgezocht. Het leverde twee hoekschoppen op die door doelman Jasper Bergervoet stijlvol uit de lucht werden geplukt. Na 8 minuten werd vanaf het middelveld een aanval opgezet. Met korte passes ging de bal  via de linkerkant van voet tot voet en vond bij de uitstekend positie gekozen Oleksandr Nikolaichuk die geen moeite had de 0-1 op het scorebord te brengen. Een paar minuten later had het zo maar gelijk kunnen zijn. Tjerk verkeek zich op een hoge bal. Koen die uit zijn doel was gekomen zag tot opluchting van de Grashoekse supporters de bal over het lege doel vliegen. Voor de thuisclub liep het na precies een half uur wedstrijd minder goed af. Oleksandr  zag de doelman te ver voor zijn doel staan. Vanaf ruim 30 meter mikte de Oekraiener de bal haar zuiver tussen de palen 0-2. Grashoek bleef de bovenliggende partij. Een grote kans vlak voor de rust had zelfs de derde treffer kunnen betekenen.  Ruststand 0-2.

Dat Grashoek een zware tweede helft tegemoet zou gaan was niet vreemd. De geelwarten heb nu eenmaal geen team waarvan iedereen speler een volle wedstrijd kan uitspelen. Topschutter Wouter Bergervoet liet meteen met een goed schot zien dat de koek nog niet gegeten was. Koen redde sterk.  Grashoek kreeg een paar mogelijkheden door vrije trappen. Maar zowel Oleksandr als Stan zochten het doel te hoog. Heythuysen voerde de druk op. Na 61 minuten was het raak Wouter Bergervoet scoorde de aansluitingstreffer. 1-2.  Grashoek wachtte nog een heet half uur. De geelzwarten verdedigde met leeuwenmoed met de kopsterke Ivan in de hoofdrol. Grashoek trainer Jonn Smedts wisselde twee keer. Job Janssen voor Joris Fransen Joep Janssen voor Randy Janssen. Vooral laatste genoemde maakte een sterke invalbeurt en ontregelde menig aanval. Heythuysen wisselde drie keer. Scheidsrechter Vrenken moest ook de teugels aantrekken. Hij trok drie keer geel voor Heythuysen en 1 keer voor Grashoek.

De eindfase bracht aan. In de 87e minuut begon Chris Hunnekens aan de linkerzijde aan een solo en rondde deze perfect af. 1-3.

Grashoek wint de eerste uitwedstrijd tegen een hoog geklasseerde tegenstander. Komende zondag krijgt Grashoek bezoek van Haelen dat tegen Swalmen met een gelijkspel het eerste puntenverlies leed.