Late gelijkmaker voor Grashoek in Liessel.

Liessel 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 25

11 september 2022 14:30

J.H.A.M. Peymen

Sportpark De Smeltkroes
Mgr Berkvensstraat 82
5757BK
LIESSEL

Door Piet Spee..

Het venijn zat voor Grashoek op het warme sportpark De Smeltkroes in Liessel in de staart. Een uur lang hadden de geelzwarten achter een 1-0 achterstand aangelopen. Net ontsnapt aan een grotere achterstand kantelde de wedstrijd in Grashoeks voordeel. Met een magnifiek schot schoot Ivan Muchak de gelijkmaker achter doelman Maikel Beekman. Grashoek speelde een povere eerste helft.  De acties voor het doel van de thuisclub waren op de vingers van een hand te tellen. Het was Liessel dat overwegend de toon aan gaf en Joep Gommans in het doel van Grashoek handenvol werk bezorgde . De 1-0 voorsprong die na 29 minuten op het scorebord kwam was dan ook verdiend. Joep kon een schot onvoldoende afweren en v.d. Mortel profiteerde hiervan door de bal in te schieten. In de tweede helft had Grashoek de loomheid over het spel wat van zich afgeschud . Dat resulteerde al in de 47e minuut in een vlammend schot van Oleksandr Nikolaichuk dat op de lat spatte.  Beide ploegen kregen ook vrije trappen  die echter niet konden worden verzilverd. Toen scheidsrechter Jack Peymen uit Stramproy voor de laatste keer floot stond  de 1-1 nog steeds op het bord en hiermee kan Grashoek het meest tevreden zijn. De volgende zondag komt de derde klasser RKSVO uit Ospel naar de Peelrand voor de derde bekerwedstrijd.