Grashoek 1 wint met frivool aanvalsspel eerste oefenwedstrijd met 8-1 van RKVB in Baexem.

RKVB 1 (zon)

Erwin Pijnenburg (intikker)
Ivan Muchak (afstandschot)
Coen Gommans (intikker)
... (schot)
Oleksandr Nikolaichuk (afstandschot)

28 augustus 2022 12:00

Sportpark het Kerkveld
Kapittelstraat 1
6095BA
BAEXEM

Door Piet Spee.

Het voetbalseizoen nadert. Enkele weken is al getraind. Hoog tijd voor een oefenwedstrijd. Trainer Jonn Smedts  was met zijn selectie naar Baexem gereisd voor een oefenpartij tegen RKVB. Bij deze club maakte de vorige Grashoek trainer Chritiën van Goor zijn opwachting.  De club uit Baexem speelde het vorig seizoen in de 3e klasse maar gooide halverwege de handdoek in de ring. Niet vanwege corona. De club leed hoge nederlagen  en dat werkte niet inspirerend. Na een half jaar pauze speelt RKVB in de 4e klas dezelfde waarin Grashoek is ingedeeld.  Met twee Meijelse trainers aan de zijde linie werd afgetrapt. Opvallend  niet Koen stond in het doel maar Andy Hunnekens. Koen speelde onder nummer 3  een puike wedstrijd. Grashoek startte veelbelovend en al na 7 minuten tikte Erwin Pijnenburg  een onvoldoende verwerkte bal achter de RKVB keeper.     0-1.  De thuisclub kreeg geen vat op de frivool combinerende gasten van De Peelrand met de actieve  Stan Cuijpers in een uitblinkende rol. Doelpunten konden niet uitblijven. Na 20 minuten  verhoogde de topscorer van het vorig seizoen Chris Hunnekens de score naar 0-2 met een gerichte schuiver. Aanvallend had de thuisclub weinig in te brengen. Na 25 minuten was het Ivan Muchak  die op fraaie wijze de stand op 0-3 bracht. Chris Hunnekens scoorde na 37 minuten zijn tweede treffer na een soepel uitgevoerde aanval. 0-4.  Oook Erwin Pijnenburg pakte vlak voor de pauze 43e  minuut  zijn tweede treffer mee. 0-5.
In de tweede helft hadden beide ploegen een aantal spelers gewisseld. Grashoek ging echter door waarmee het was opgehouden. Scoren. Coen Gommans  reageerde in minuut 48 attent toen de doelman de bal losliet en het halve dozijn volmaakte. 0-6. RKVB zocht hierna ook enkele malen het Grashoek doel op en moest Andy een paar maal in actie komen. Tegen een goed gericht schot na een uur wedstrijd was hij kansloos. 1-6. Hierna duurde het een kwartier eer weer een Grashoekse treffer kon worden opgetekend. Daarvoor zorgde uitblinker Erwin Pijnenburg die in minuut 75 knap zijn derde treffer achter de RKVB doelman schoot. 1-7.  Bleef het bij deze zevenklapper ? Nee. Oekrainer Oleksandr Nikolaiischuk hamerde in de 81e minuut van zeker 25 meter afstand de bal loepzuiver in de kruising. 1-8. Doelpunt van de maand ! Hierbij bleef het. De volgende zondag begint de bekercompetitie met voor Grashoek 1 een aantrekkelijk affiche. Neerkandia 1 komt naar de Peelrand. 14.30 uur is de aftrap..