Spitsen BEVO vellen Grashoek in derby.

BEVO 1 (zon)

Jarno Steeghs (vrije trap)
Sam van Rijt (schot)
Sam van Rijt (intikker)
Guus Dielissen (schot)

4e klasse E

6 juni 2022 14:30

W.H. Mulder

Sportpark Beringe Buiten
Past. Geurtsstraat 3
5986NN
BERINGE

Door Piet Spee,

De windmolens  in de omgeving van Sportpark Beringe Buiten draaiden aangedreven door de straffe wind sierlijk hun rondjes. Ook de voetballers in de derby BEVO - Grashoek mochten ieder een helft profiteren van de wind. Grashoek mocht in de eerste helft van dit niet onaanzienlijk steuntje in de rug gebruik maken. Scheidsrechter was  Wim Mulder. De leidsman uit Weert bracht deze derby zonder kaarten probleemloos over de bühne al moet er bij worden gezegd dat het hem niet moeilijk werd gemaakt. Grashoek moest het stellen zonder de inmiddels vertrouwde rots in de branding Ivan Muchak die geblesseerd was achter gebleven. Joris Fransen verving hem. Wind of geen wind. BEVO was meteen gevaarlijk en het  doel van Grashoek ontsnapte ternauwernood aan doorboring. Ook Nick Steeghs moest als snel in actie komen en deed dit met bravoure. Ondanks het windnadeel  bewogen de roodhemden zich richting doelman  Koen Clephas die wel raad wist met vaak niet al te gevaarlijke schoten. Na 35 minuten dan toch een treffer. Een wel voor Grashoek. En wat voor een. In de linkerhoek op Beringse helft liet Jarno Steeghs  een vrije trap met veel gevoel en misschien een tikje wind achter
doelman Nick Steeghs landen. 0-1. Bij Grashoek leverde  Freek van Oijen uitstekend werk. Ook Mike, Tjerk, en Jarno stonden hun mannetje met Burak als een gedreven coördinator.  Zo benutte Grashoek het windvoordeel voor 100 % met een 0-1 voorsprong bij de rust.
Het was te verwachten dat in de tweede helft de bordjes zouden worden verhangen . De geelzwarte defensie ging barsten tonen.. Bij Freek van Oijen  ging een blessure weer parten  spelen en moest worden vervangen door door Rik Peeters. Niek Schilder kwam voor Jarno Steeghs maar moest na 10 minuten met een verdraaide knie het veld alweer verlaten zodat Grashoek de laatste 20 minuten met 10 man verder moest. In het begin van de tweede helft was Joris Fransen vervangen door Levi Lopez Gonzalez.  Na 56 minuten gebeurde het  toch. de BEVO spitsen gingen hun reputatie waarmaken. Sam van Rijt tikte een corner in de korte hoek. 1-1. Die zelfde Sam van Rijt schoot tien minuten later een puntgave voorzet van Guus Dielissen achter Koen. 2-1. En die zelfde Guus Dielissen ontsnapte  na 73 minuten aan de Grashoekse verdediging  en voltooide een met grote snelheid uitgevoerde counter met 3-1. Zijn 20e goal in deze competitie.  De wedstrijd was gelopen. Grashoek was niet bij machte voor aanvallende impulsen. BEVO  ging in het laatste kwartier spelers wisselen, waarbij hun aanvoerder Roger Gielen, die na langdurige dienst afscheid nam van het team. Een sieraad voor het voetbal. Hij werd dan ook terecht met veel lof uitgezwaaid. Voetballend gebeurde er in het laatste kwartier weinig meer. Scheidsrechter Mulder voelde het goed aan en vermoeide de spelers niet meer met veel naspeelminuten.  Eindelijk na twee jaar een competitie  die helemaal  kon worden uitgespeeld. Een heel zware competitie voor Grashoek, waarin de scheidende trainer Chritiën van Goor in het team bleef geloven en voor zijn opvolger een vierde klasser achter laat.