Grashoek 3 in slecht waer tegen Maasbree

5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Na op de zaterdagavond op tijd vertrokken te zijn naar de Beringse kermis kon de eerste wedstrijd van het tweeluik van afgelopen weekend beginnen; Beringe-Grashoek. Het moge duidelijk zijn dat deze avond kat in het bakkie was. Nadat de tap open en dicht bleef gaan en er nog een Beringse speler uit de wedstrijd gegooid werd met wat kaoje kletsers was het tijd om te gaan slapen, immers moest er 's ochtends weer aangetreden worden tegen Maasbree 4. Om 11 uur op de zondagmorgen kon Grashoek 3 weer op oorlogspad.

Nadat de steunkousen waren aangetrokken, de vlagger aan de late kant arriveerde en gebleken was dat half Koningslust was uitgelopen om naar Luuk te komen kijken, kon de wedstrijd (4 minuten te laat) eindelijk beginnen.

Het was Grashoek dat de eerste 5 minuten de bal had, maar Maasbree dat de eerste grote kans kreeg waarbij de bal op de lat belandde; Maasbree was aan het offensief begonnen. Al snel bleek hoe belangrijk keeper Tom vandaag zou worden, in de 10 minuten die volgde voorkwam hij twee maal dat Maasbree op voorsprong zou komen. Het leek wel alsof de verdediging nog een beetje met hun hoofd op de kermis zat. Daar kwam echter verandering in toen Rik Teeuwen een les verdedigen gaf waarbij hij een zaag inzette waar menig kelderklasse speler jaloers op is. Of er nu meer man of bal geraakt werd maakte niet uit, Grashoek was nu "wakker".

Maasbree kreeg in de 26e minuut nog een niet te missen kans, die gelukkig toch wonderbaarlijk gemist werd. Nu was het de beurt aan Grashoek. Sjoerd kreeg in de 27e minuut nu ook een kans van jewelste waarbij hij feitelijk 1 op 1 met de keeper kwam. Echter, paniek sloeg even toe en de bal werd vakkundig met buitenkantje rechts richting de cornervlag gewerkt. Maar, Sjoedje heet niet voor niets af en toe "The Magician". Na een actie van Jordi die met een lange bal Jim wist te bereiken was er dan toch tijd voor magie. Het schot van Jim verraste de Maasbreese keeper en bellande vervolgens via de lat bij Sjoerd in de voeten, die de bal in de goal wist te tikken. Hiermee was de 1-0 voorsprong een feit. Vervolgens werd Jesse, die deze keer 35 minuten wist te maken gewisseld. Hij vroeg zich zelf al af of dit nou wel zo'n goed idee was aangezien hij misschien nog wel 3 minuten in de benen had. Uiteindelijk kreeg hij gelijk, Maasbree wist in de 38e minuut op 1-1 te komen.

Na de rust kwam Grashoek weer wat stroef uit de startblokken. In de 50e minuut werd de verdediging uitgespeeld waarna "Vevantonie" (Timo) het heft in eigen handen nam en de Maasbreese speler naar de grond werkte. Dat dit in het 16-meter gebied gebeurde was wat jammer. Maasbree kreeg een penalty, die vervolgens benut werd om op 1-2 voorsprong te komen. Echter, het gevecht was nog niet verloren. In een moment dat sommigen deed herinneren aan de kopgoal van Robin van Persie tegen Spanje op het WK in 2014, gaf Mark (die ook nog eens jarig was) in de 62e minuut vanuit de verdediging een heerlijke lange bal op maat die op het hoofd van Tim belandde, hij wist deze bal via de grond over de keeper heen te koppen. Of het bewust was kan over gediscussieerd worden, maar zelfs dat deed niet temin aan de schoonheid van het doelpunt; 2-2.

In de minuten die volgde was het Grashoek dat het spel overnam en daarbij een aantal goede kansen wist te creëren. Helaas werd ook het gelijkspel teniet gedaan in de 75e minuut, toen een Maasbreese speler de verdediging van Grashoek voorbij liep; 2-3. In de minuten die volgden probeerde Grashoek nog tot een gelijk spel te komen. Ook probeerde Luuk "toe maar" Janssen nog tijdens de wedstrijd met de tegenstander op een ietswat ruwe manier shirtje te ruilen, maar met weinig resultaat. Luuk geen shirtje, Grashoek geen punten. Waar een puntje verdiend was, werd er helaas verloren.

De eikel van de week trofee werd na het verlies formeel uitgereikt aan Timo Teeuwen, waarna er in het nu gaoje waer genoten kon worden van een pilsje en de wedstrijd van Grashoek 1. Volgende week treed Grashoek 3 aan tegen Helden 6, hopelijk worden er dan de eerste punten van het seizoen gepakt!

Timo.PNG