Grashoek 3 (2 & A1) verliest van Kessel met 3-2

5985NM
GRASHOEK

Grashoek 3 met versterkt elftal nipt verloren tegen Kessel 4

Vele sterspelers van Grashoek 3 waren dit weekend op trainingskamp met de vriendengroep naar Valkenburg waar ze de conditie op peil hielden. Dit zorgde er echter voor dat Grashoek 3 de nodige hulp nodig had van een vijftal jeugdspelers en een drietal van het tweede elftal. Doordat leider Piet Fleuren niet alle spelers goed kende of wist op welke positie iedereen speelde was de eerste obstakel op de zondagmorgen de opstelling. De jeugd had allemaal nog 90 minuten in de benen van zaterdag waardoor zij met een helft rust beloond werden.

Tijdens het begin van de wedstrijd werd gelijk duidelijk dat de krachtsverhoudingen tussen beide teams gelijk waren verdeeld. Kessel deelde vroeg in de wedstrijd de eerste klap uit door een afstandsschot dat over onze keeper heen het doel in vloog. Hierna was het Grashoek 3 dat de aanvallen zocht wat resulteerde in de 1-1 door een diepe pass op Kenny Jacobs, die vervolgens de bal perfect op het hoofd van Joeri Rijs neerlegde. Vervolgens ging het spel weer op en neer waarbij Joris Franssen het schoonvoorbeeld van een verdedigende tackle liet zien. Echter had de scheids zijn aandacht even verlegt naar de golfbaan waardoor hij besloot de bal op de stip te leggen nadat de speler in de 16 meter op de grond lag, 2-1 Kessel. Hierna ging Grashoek 3 weer op zoek naar de gelijkmaker, maar het was toch Kessel dat voor rust nog de 3-1 maakte.

Het strijdplan voor de tweede helft werd voorbereid in de rust door een aantal goed doorgevoerde wissels in de rust, hier hadden we gelukkig maar de complete 15 minuten voor nodig. Met een hoop extra jeugdigheid op het veld en de hele opstelling onderste boven gedraaid te hebben ging Grashoek 3 toch vol goede moed het veld op. En het bleek in de tweede helft ook waarom, Grashoek 3 was namelijk véél beter in de tweede helft. Er werd geen enkele kans meer weggegeven en het was alleen maar aanvallen, aanvallen en aanvallen. Dit werd ook beloond doordat Jelle Peeters de bal prachtig via de lat en de paal “in het doel” werkte. Na de 3-2 bleef het Grashoek 3 dat in de aanval was, maar het resulteerde niet in gigantische kansen. Joeri Rijs werd 15 minuten voor tijd na een goede actie onderuit gehaald in het 16 meter gebied waarvoor de scheids de bal op de stip had moeten leggen, dit gebeurde helaas niet. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd probeerde Grashoek nog wel op zoek te gaan naar de gelijkmaker doormiddel van een schot van Jelle Peeters dat net langs ging, en een kopbal van Joeri Rijs die net over ging. Uit verdere acties, voorzetten en doelpogingen werd ook niet gescoord waardoor de scheidsrechter na 93 minuten de wedstrijd affloot en Grashoek 3 met lege handen bleef staan. Een punt was zeker verdiend maar helaas blijft Grashoek 3 momenteel nog met 0 punten achter dit seizoen.

Als Grashoek 3 willen we graag de jeugdspelers en de hulp van het tweede elftal nog bedanken voor alle inzet tijdens de wedstrijd!

Volgende week staat de wedstijd Maasbree 4 – Grashoek 3 op de planning wat wederom een spannende wedstrijd lijkt te worden.