Eerste derby van het seizoen tegen BEVO: gelukkig waren er 3 helften

Past. Geurtsstraat 3
5986NN
BERINGE

Vandaag vertrok Grashoek 3 bij Leanzo, echter werd er al snel duidelijk dat we iemand miste. Rik Teeuwen moest eerst uit bed worden gelicht na vermoedelijk nachtelijke escapades. Hierna kon de weg vervolgd worden met de nu al legendarische fietstocht naar Beringe. Bart reed stapvoets voorop met de speakers, waaruit ook nummer van Piet Fleuren ten gehore vielen. Met Jordi als bezemwagen achter de optocht van fietsen arriveerden we uiteindelijk op het vernieuwde sportpark in het pittoreske Beringe, wat natuurlijk dik en dubbel onderdoet aan Grashoek.

Vol goede moed trokken de strijders van Grashoek ten strijde tegen het Beringe 1 van 1979. Er gaan zelfs geruchten rond dat Gerard en Piet vroeger nog tegen deze "mannen" gevoetbald hebben in hun gloriejaren.

In de wedstrijd werd echter al snel duidelijk dat de oorlog vandaag niet makkelijk gewonnen zou worden. De uitspraak: "Vevantonie kan in z'n eentje de hele grenswacht van het Nederlandse leger vervangen, dan nog winnen we de oorlog" die gelinkt wordt aan Timo Teeuwen ging vandaag niet op. Door een fout van Vevantonie kon Beringe in de 3e minuut met een lobje over keeper Tom scoren. Moest de witte vlag nu al uitgehangen worden? In de 10e minuut viel dan ook al snel de 2-0.

Echter, er waren nog wat sprankjes hoop. In de 10 minuten die volgde, kreeg Grashoek een aantal goede kansen. "Sjoedje" Gommans kreeg in de 13e minuut een niet te missen kans om op 2-1 te komen, helaas miste hij toch en deed hij de kans af als "een veel te moeilijke hoek, die menig speler gemist had". Hierna ging een mooi schot van Tim rakelings naast. In de 22e minuut werd al snel duidelijk dat de scheidsrechter de slaap ook nog niet helemaal uit had. Na een uitbraak van Sjoedje viel een 1-op-1 situatie met de keeper, die Sjoedje vervolgens naar de grond werkte en de kans ontnam. Scheidsrechter Guido verzaakte hierbij de gele kaart te trekken en de keeper van Beringe mocht gewoon blijven staan, had hij dan toch een rode bril op? In de 30e minuut viel helaas de 3-0.

Grashoek kreeg in het begin van de 2e helft meteen een verschrikking te verduren, de aftrap van Beringe werd benut als schot op doel, waar de Beringse spits gezien had dat Tom wat ver uit zijn doel stond. De bal bellande gelukkig op de lat en niet in het doel. Nadat er in de rust een aantal spelers gewisseld was werd in de eerste 15 minuten van de tweede helft goed en sterk voetbal gespeeld.

Helaas vielen in de 60e en 61e minuut dan toch de respectievelijke 4- en 5-0 voor Beringe. Na deze tegendoelpunten mocht Job, na vorige week zijn rentree op doel gemaakt te hebben, nu zijn rentree als veldspeler maken. Het werd snel duidelijk dat de conditie niet meer zo is als vroeger, maar dat kon ook door het feestje van zaterdag avond komen. Ook Job kon met zijn kortdurende sprintjes het tij niet meer keren, de kleinste man van heel Beringe maakte in de 79e minuut zijn kopgoal; 7-0. In de 80e minuut werd de verdediging wederom overlopen en moest de 8-0 uit het doel worden gehaald. Job zijn rentree als veldspeler was van korte duur, omdat keeper Tom in de laatste 10 minuten nog geblesseerd uitviel, waardoor Job terug op doel moest. Ook hij kreeg nog een Beringse goal om de oren, eindstand 8-0. Dat Grashoek geen doelpunt heeft gemaakt is te begrijpen, Jesse heeft namelijk dit weekend 90 minuten rust van de trainer gekregen, we zijn er daarom ook van overtuigd dat hij de volgende wedstrijd weer topfit is en Grashoek aan een doelpunt of 3 zal helpen.

Het enige voordeel van de vroege wedstrijd was dat er nu ook meer tijd was om de pijn te verzachten. Voor vele ook de kans om de kater van de dag ervoor even te verminderen. Of dat gelukt is weten we niet zeker meer, maar, het bier vloeide rijkelijk in de Beringse kantine. Deze sfeer werd in de uren die volgende alleen maar beter, waar na in Het Hukske beland te zijn ook de shotjes over de bar vlogen. Of dat verstandig was valt over te discussiëren, maar lekker was het zeker. Hoe gezellig het was bleek op de maandagochtend waar al snel een appje van Tim op de groepsapp gespot werd; "Hadden jullie me niet iets eerder naar huis kunnen sturen". Aan arbeidsproductiviteit zal op maandag wel wat ingeleverd zijn, maar de derde helft is tenminste wel dik en dubbel gewonnen!