Ongeïnspireerd Graslust verliest in Heythuysen

6093GM
HEYTHUYSEN

Ongeïnspireerd Graslust verliest in Heythuysen

Na twee goede wedstrijden tegen Blerick en HBSV, die zes punten opgeleverd hadden, moesten de heren van Graslust aan de bak tegen het hoger gekwalificeerde Heythuysen. Die ploeg wilde dat ook direct vanaf het eerste fluitsignaal duidelijk maken en knalde er bovenop. Het leidde direct tot kansen voor de gastheren. Twee wegens buitenspel afgekeurde doelpunten en een schot op de lat zorgden nog niet voor een verdiende voorsprong, maar een keurig binnengekopte voorzet in de 17de minuut zorgde daar wel voor. Graslust gaf veel ruimte weg en Heytse kon combineren dat het een lieve lust was. Toch bleef het lang bij het ene doelpunt. Graslust kwam er eigenlijk niet aan te pas. Pas in de 33ste minuut lieten de gastheren zich een beetje zien. Het schot van Joeri op aangeven van Rens belandde in het zijnet. Daarmee zijn direct alle gevaarlijke momenten van Graslust in de eerste helft benoemd.... Heytse kwam nog voor rust op 2-0. Een goed geplaatst afstandsschot was voor Stan onhoudbaar.

De tweede helft moest er harder gewerkt worden. Dat leek er in eerste instantie ook op, maar gevaarlijk werd Graslust niet. Dat en een matig fluitende scheidsrechter zorgde voor frustratie bij de bezoekers. Vrij snel na de 3-0 moest Graslust tijdelijk verder met 10 man. Iedereen zou verwachten, dat daarmee het verzet van de gasten wel afgelopen zou zijn en dat Heytse meer afstand zou nemen, maar niets was minder waar. De wedstrijd kwam iets meer in evenwicht en af en toe konden de geelzwarten er gevaarlijk uitkomen. Het gevaarlijkste moment kwam van Teun, die een vrije trap van 25 meter stijlvol gered zag worden door de keeper van de blauw-witten.

3-0 bleef het en de drie punten bleven in Heythuysen. Volgende week komt VVV'03 op bezoek. Een goed moment om weer drie punten te pakken.