Graslust gaat strijdend ten onder

5809BC
LEUNEN

Graslust gaat strijdend ten onder

Voor de wedstrijd was de situatie als volgt; Leunen 21 punten uit 7 wedstrijden en Graslust 7 punten uit 7 wedstrijden.
In de wedstrijd zelf bleek het verschil niet zo groot te zijn en dat zijn zeker de verdiensten van de mannen van Graslust.
Graslust begon de wedstrijd behoudend aanvallend waarbij werd geprobeerd de linies kort te houden om er zodoende voor te zorgen dat Leunen geen noemenswaardige kansen kon creëren. Als er al een kans kwam voor Leunen dan stond keeper Niek Gloudemans in de weg.
Na een goede uitrap van Niek G. in de 18e minuut kwam de bal bij Rens die keurig de achterlijn haalde en terug legde op Niek S. Helaas was het schot met links te zwak om de keeper te verschalken. Later had Quinten vrij op de doelman af kunnen lopen als de scheidsrechter de voordeelregel had toegepast, maar dit mocht helaas niet zo zijn. Het was pas in de 33e minuut dat Leunen de 1-0 scoorde nadat ze snel omschakelde door balverlies van Graslust op het middenveld. Ruststand 1-0.
Na de thee was Graslust van plan om op dezelfde voet verder te voetballen en mogelijk een doelpunt te scoren. Helaas is dit niet gelukt, mede omdat Leunen hun spits had gewisseld. Dit zorgde ervoor dat Leunen meer balbezit had en zodoende meer kansen ging creëren. Leunen wist nog 2x te scoren waardoor de eindstand werd bepaald op 3-0.

Complimenten voor de mannen van Graslust. Ondanks de nederlaag een goed resultaat! Dit geeft vertrouwen voor de wedstrijd van komende zaterdag thuis tegen Swalmen.