Graslust sterker dan Blerick en pakt wederom drie punten

5928NR
VENLO

Graslust sterker dan Blerick en pakt wederom drie punten

Een maand geleden kon deze wedstrijd door een tekort aan spelers niet doorgaan. Nu was Graslust JO17-1 wel compleet en vertrok met de eerste overwinning van afgelopen zaterdag in het achterhoofd vol goede moed naar Blerick. De gastheren hadden alleen een punt behaald in de thuiswedstrijd tegen Sporting ST.

Coach Jarno begon weer met een 4-4-2 opstelling met Rens op links en Quinten op rechts. Neil gaf als laatste man leiding aan zijn verdediging. Het eerste kwartier was nog onwennig. Veel kansen waren er niet, maar na een kwartier kwam Blerick er gevaarlijk uit. De Blericks spits dook het gat aan de linkerkant in en was Neil en Rik te snel af. Zijn schot verdween in de rechter benedenhoek. Vrij direct daarna volgde een vergelijkbare kans; dit keer wist Niek zijn vingertoppen tegen de bal te zetten, waarmee de bal tot corner verwerkt werd. Graslust herpakte zich goed en begon dominant te voetballen. Blerick kwam er nauwelijks meer uit en langzaam begonnen de gasten wat kansen te creeeren. Aan Quinten, Rens en Sem waren de eerste kansen nog niet besteed, maar na ruim een half uur kwam de bal via Rens voor de voeten van Niek S. Met een prachtige krul schoot hij de bal achter de Blericke keeper. Vrij snel daarna gaf Joeri een mooie kans aan Sem, die niet twijfelde en de bal direct in de rechterhoek te schieten. Aan het einde van de eerste helft moest Teun het veld verlaten, omdat hij ongelukkig een paar noppen in zijn kuit kreeg. Achteraf bleek het mee te vallen, waardoor hij in de tweede helft weer kon invallen.

De tweede helft was echt volledig voor Graslust. Blerick creerde weinig kansen; Graslust daarentegen reeg de kansen aaneen.Toch werden er maar twee binnen geschoten. De eerste, de 1-3, leek een doelpunt voor Jelle te worden, maar de keeper redde zijn inzet. De rebound was echter voor Rens, die de bal gemakkelijk binnen kon schieten. Tegen het einde van de wedstrijd kwam Jelle een aantal keer gevaarlijk door, maar lukte het hem niet een medespeler te vinden. In de laatste minuut van de wedstrijd lukte dat wel en zo kon Quinten zijn verdiende doelpunt binnenschieten. Verdiend omdat hij de hele wedstrijd continu voor gevaar zorgde en een echte plaag voor de Blericks verdediging was. Na circa 90 minuten was het tijd en stond er dus een 1-4 stand in de app.

Deze overwinning zorgt ervoor dat Graslust haar punten verdubbeld en daarmee staat zij op een mooie zesde plaats. Wittenhorst moet nog wel twee wedstrijden inhalen, maar toch.... een mooie positie na 5 wedstrijden. Op de tweede zaterdag van de herfstvakantie staat de wedstrijd tegen Heythuisen, dat slechts één puntje meer heeft dan Graslust, op het programma. Eens kijken of het drie-op-een-rij kan worden.