Graslust JO17-1 verliest onnodig in Velden

5941CZ
VELDEN

Graslust JO17-1 verliest onnodig in Velden

Daar waar Graslust juist dacht om de eerste punten van het seizoen te kunnen pakken, pakten de gastheren van IVO uit Velden voor de tweede keer in drie dagen de volle winst. De vorige wedstrijd van Graslust tegen Wittenhorst had coach Jarno enige aanknopingspunten opgeleverd en van daaruit moest doorgebouwd worden. Maar met andere spelers, betekende het ook, dat de optimale bezetting niet neergezet kon worden. Neil en Tim waren nog geblesseerd en Mick had zich ziek gemeld. Getachew, Jelle en Valentijn waren bereid om mee uit te helpen.

Jarno startte met 4-4-2. Er werd direct goed gespeeld en de 0-1 leek al binnen enkele minuten te kunnen vallen. Die bleef echter uit. Langzaam kwam IVO beter in zijn spel en ook zij kregen kleine kansjes. In de 25ste minuut kwamen de gastheren op voorsprong. Een gekunselde voorzet belandde op de lat en Stan kon de bal rustig vangen. Hij werd echter zo gehinderd door de Veldense aanvaller, dat de bal in het doel belandde. Vrije trap zou je zeggen…. Helaas keurde de scheidsrechter het doelpunt goed, tot frustratie van de geelzwarten. Enigszins geforceerd met veel diepe ballen ging Graslust op zoek naar de gelijkmaker. Teun schoot vanaf 25 meter een vrije trap op de paal. Aan de kant was ie al bijna geteld. Vlak daarna werd hij geraakt aan het hoofd, maar terwijl Teun bleef liggen, liet de scheidsrechter doorspelen. De Veldense spits kon doorlopen op de keeper en ongehinderd binnenschieten. Tot overmaat van ramp moest Teun een paar minuten later het veld geblesseerd verlaten. Jelle was zijn vervanger. Hierdoor kwam er wel wat meer leven in de ploeg, wat meer coaching in het veld.

De tweede helft startte Jarno met drie aanvallers. Joeri schoof een linie naar voren en Jelle nam de centrale rol voor zijn rekening. Het leverde Graslust een duidelijk overwicht op, wat helaas niet tot doelpunten leidde. Quinten kreeg enkele goede kansen om te schieten, maar - vaak gehinderd door een laatste krachtsinspanning van de verdediging - belandde de bal niet achter de keeper. Ook Niek en Jelle kregen nog enkele schietkansen, maar de tijd van “een hoge bal op het doel is standaard een doelpunt” is voorbij. En zoals je altijd zal zien… daar waar de één aanvalt en niet kan scoren, doet de ander dat één keer direct met succes. 0-3 was geen terechte eindstand. Graslust had hier de eerste punten van het seizoen kunnen pakken.

Volgende week staat een bezoek van HBSV op het programma. Komt allen naar Sportpark “De Lust” want Graslust gaat hun eerste punten pakken.