Verdiend punt voor Grashoek in aantrekkelijk duel tegen GFC '33.

GFC'33 1 (zon)

4e klasse E

10 oktober 2021 14:30

F.H.E. Sijben

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Door Piet Spee.

Grashoek heeft in de tweede thuiswedstrijd op een vanmiddag zonnige de Peelrand een verdiend punt thuis gehouden Het werd tegen GFC '33 1-1. De bezoekers uit Grubbenvorst kwamen na één uur wedstrijd  op voorsprong. Doelman Joep Gommans  was te laat bij het uitkomen bij een counter van de gasten en de lob van Thei Breukers verdween in het lege doel.. 0-1. Tien minuten later kreeg Grashoek de beloning voor het goede spel. Chris Hunnekens hielp Grashoek van de hatelijke nul af op de lijst van doelpuntenmakers. de nummer 12 van de geelzwarten soleerde knap door de gastendefensie en rondde knap af met een schuiver in de linkerbenedenhoek, onhoudmaar voor de jonge sluitpost Sonni Hermkes. 1-1.
Trainer Chritiën  van Goor had weer aan het team moeten sleutelen. Leike Cuijpers was toegevoegd aan de lijst  van geblesseerden. Daar tegenover stond dat Freek van Oijen terugkeerde en hij deed dat uitstekend. Compliment voor de jonge invallers in de tweede helft. Zij paste zich naadloos aan en zorgde voor jeugdig elan. Dit alles onder leiding van aanvoerder Burak Oosterveen. Als een super veldheer ditigeerde de man uit de Peel het team en liep de gaten dicht. Tjerk van Sleeuwen hield spits Luc Stappers uit de wedstrijd.
Scheidsrechter was de zeer ervaren Frans Sijben uit Weert. Hij deelde een kaart uit. Aan Coen Gommans. De 17-jarige  youngster in geelzwarte dress is compromisloos in de duels. En dan loop je wel eens tegen een kaart aan. Al in het eerste kwartier werd het duidelijk  dat Luc Stappers bij Tjerk op niet te veel vrijheid hoefde te rekenen. De withemden werden het eerst gevaarlijk. Een uitstekende ingreep van Brandon Sijben voorkwam erger. Aan de overkant ging Chris Hunnekens op avontuur met een solo over de gehele breedte van het veld die strandde op een paar withemden.

Na de  pauzestand van 0-0 waren de gasten het eerste gevaarlijk. Een hard schot vanaf de linkerkant ging rakelings over de lat.. Hierna trok GFC '33 zich gegroepeerd terug op eigen speelhelft en loerde  op de counter. Dat leverde zoals omschreven na een uur wedstrijd succes op, tien minuten later gevolgd door de gelijkmaker.
Er volgde wissels. Voor Job Janssen kwam Levy Lopez Gonzalvez. Brandon Sijben verliet het veld ten faveure van Joris Fransen en diens broer Wouter verving Björn Theelen. De 1-1 op het scorebord werd niet meer gewijzigd. Grashoek kon met dat punt leven zeker na de belabberde partij een week geleden tegen BEVO.
Komende week wacht weer een derby. Dan gaat Grashoek op bezoek bij Koningslust.