Grashoek verliest spannende niet hoogstaande derby op sportpark De Lust tegen Koningslust.

Koningslust 1 (zon)

Bram Rongen (penalty)
Roel Ghielen (schot)
Freek van Oijen (intikker)
Jeffrey Daniëls
Jeffrey Daniëls
Bram Rongen
Bram Kessel
Kai van Megen
Stan Vaessen (intikker)
Vinnie Peeters
Mike Berkers
Job Janssen (penalty)

4e klasse E

17 oktober 2021 14:30

H.L.W. Heijnen

Sportpark De Lust
De Koningstraat 26
5984NJ
KONINGSLUST

Door Piet Spee.

3-2 was de uitslag in het voordeel van Koningslust in de Peel en Maas derby tegen  Grashoek. De rond 250 toeschouwers zagen een vermakelijke wedstrijd, spannend van de eerste tot de laatste minuut. Grashoek speelde in hemelblauwe shirts. Deed mij denken aan de himmelblauwen van Chemnitzer SC, een regional club uit het Oosten van Duitsland. Grashoek opende het bal met een door Coen Gommans afgedwongen corner die niets opleverde. Voor de thuisclub ondernam Wouter Coolen de eerste actie met een solo naar voren maar ook zonder resultaat bleef. Na een kwartier opende Koningslust de score. Een handsgeval in de blauwe zone werd bestraft met een penalty. . Zulke karweitjes kun je overlaten aan Bram Rongen. De routinier in het GONA team schoot feilloos raak 1-0. Toen Roel Ghielen 5 minuten later na een sterke rush 2-0 liet aantekenen zag het er donker uit voor de blauwe formatie uit Grashoek. Toch toonde het team van trainer Chritïen van Goor veerkracht. Leike Cuijpers wirbelde over het veld  en zorgde voor dreiging met vrije trappen.  Rik Peeters viel op met degelijk ingrijpen. Levy  Lopez Gonzalez met technisch verfijnde pases.   In de 43e minuut werd Grashoek beloond. Freek van Oijen speelde zich in de kleine ruimte mooie vrij en scoorde 2-1.  Hierna moest doelman Mick Berkers nog machtig aan de bak. Na een mooie pas van Levy kon Niek Schilder op het doel van de thuisclub afgaan en hard schot afgeven. Mick Berkers redde ten kost van een hoekschop. Rust 2-1.
De tweede helft had een levendig begin. Grashoek ging voor de gelijkmaker. Koningslust om de voorsprong te vergroten. Doelman Joep Gommans keepte een beste pot. Tweemaal ging een schot van dichtbij rakelings langs. Na 65 minuten kwam bij Grashoek Stan Cuijpers na een langdurige blessure weer in het veld. Zou hij de blauwhemden nog van aanvallende impulsen kunnen voorzien.? Eerst werd het nog 3-1. Na 75 minuten knalde Stan Vaessen, een 17-jarige youngster  bij de thuisclub, van dichtbij hard de bal tegen het net.  Drie minuten later kreeg Grashoek een strafschop na een overtreding van doelman Mick Berkers. Job Janssen belastte zich met de uitvoering en scoorde feilloos. 3-2. Hoogspanning in het laatste  gedeelte en een handvol naspeelminuten. Het was voor Grashoek niet meer toereikend. Het bleef 3-2 en had Koningslust drie kostbare punten binnen. Over het geheel genomen verdiend omdat de GONA formatie toch iets meer heeft geinvesteerd in deze derby. Volgende zondag ontvangt Grashoek op De Peelrand RKMSV uit Meijel. Koningslust gaat op bezoek bij TSC ,'04 in Tegelen.