Grashoek verliest weer oefenduel na voorsprong. Dit keer tegen Egchel.

Egchel 1 (zon)

Luc Crommentuijn (afstandschot)
Paul Ververgaert (schot)
Lex Verstappen (schot)

29 augustus 2021 12:30

Cendy van ophoven

Door Piet Spee.

Weer heeft Grashoek een oefenduel na een voorsprong  verloren. De vorige week lukte dit Roggel. Vandaag was het Egchel  dat een Grashoekse voorsprong omboog in een 2-3 overwinning.
Het voornaamste was dat op De Peelrand weer eens werd gevoetbald met publiek. Het was precies 329 dagen geleden. Bij een miezerige regen gaf scheidsrechter Cendy van Ophoven het begin signaal. Op het natte gras van De Peelrand ontstond een levendige partij voetbal. Even als de vorige week in Roggel kende Grashoek een voortvarende start door een vroeg doelpunt.  Chris Hunnekens soleerde  aan de linker kant door de verdediging  en scoorde met een fraaie schuiver in de verste hoek. 1-0. In de 35e minuut kwamen de oranjehemden weer op gelijke voet.  Bij een vrije trap legde Colin Bruisten de bal breed op Luc Crommentuijn die hard uithaalde met een fraaie schuiver in de uiterste linkerbeneden hoek, onhoudbaar voor Koen. 1-1. Lang bleef deze stand niet op het bord.. Vier minuten later kreeg ook Grashoek een vrije trap.  Erwin Pijnenburg belastte zich met de uitvoering en Wouter van der Sterren kopte mooi raak. 2-1.
In de tweede helft werd een mooie treffer van Niek Schilder afgekeurd wegens buitespel. Na 78 minuten straft Paul Ververgaert een misstrap  genadeloos af. 2-2.. Daar bleef het niet bij. Drie minuten voor tijd  zorgde Egchelnaar Lex Verstappen voor de 2-3 eindstand.
De volgende zondag speelt Grashoek 1 voor de beker tegen SJVV in Deurne.  Egchel speelt op sportpark de Wietel tegen Panningen.