Weer verdiend gewonnen!

Assist: Rob Draak
Harmen Schilder (intikker)

24 november 2018 14:30

Het bekend maken van de opstelling heeft nog niet eerder dit seizoen voor zoveel veel verbazing en hilariteit gezorgd als vandaag. Vaste waarden en bekende posities werden losgelaten ten faveure van het oefenen van een bepaalde speelwijze. Harmen en Tjerk werden op de vleugels ingezet in de hoop en de verwachting dat het team hiermee eindelijk ook die delen van het veld zou gaan benutten. Linksbuiten Wouter stond in de eerste helft zijn mannetje als rechtsback en de vaste rechtsback Mick werd voor deze gelegenheid tot diepe spits benoemd. In eerdere wedstrijden had hij zich bij gelegenheid voorin laten zien en was daarbij in positieve zin opgevallen. Het feit dat Mick vervolgens een kwartier voor tijd een publiekswissel kreeg zegt genoeg over de prima wijze waarop hij de spitsenrol heeft vervuld!

Ook vanmiddag was het weer lastig om de groep gemotiveerd en scherp te krijgen. Door de relatief eenvoudige overwinningen is er een soort gemakzucht in de groep geslopen. Eentje die niet door een speech van de coach kan worden overwonnen, met als gevolg dat de afgelopen wedstrijden steeds erg rommelig verliepen in het eerste kwartier à twintig minuten. Het was nu niet anders. Maar hierna kwam het ook vandaag weer lekker op gang en liep Koningslust/Grashoek gestaag weg richting het eindresultaat van 0-9.

Het experiment heeft goed uitgepakt. De vleugels werden beter benut, zonder dat de as van het veld teveel aan kracht had ingeboet. Complimenten aan Vinnie en Niek!

Het slotstuk van de middag werd verzorgd door Kris. Vanwege de publiekswissel van Mick mocht hij het laatste kwartier als spits volmaken. De administratie van de wissel was nog niet gedaan of Kris had de eerste er al inliggen! Drie minuten later gevolgd door de tweede. En als hij nog wat scherper zou zijn geweest zou er binnen 7 minuten na zijn entree een zuivere hattrick op het bord hebben gestaan. Over revelaties gesproken...

Tegen het invallen van de duisternis kon, na aangeven van Tjerk, alsnog de hattrick van Kris worden genoteerd. Een minuut later volgde het eindsignaal.

Goed gedaan allemaal!