Veerkracht en vechtlust

Assist: Job Janssen
Job Janssen (schot)

25 augustus 2018 16:00

Met de 4-2 einduitslag kon de coach best leven. Dat is namelijk niet waar de aandacht naar uitgaat in een eerste oefenduel. Er wordt bijvoorbeeld meer gekeken naar de relatief nieuwe spelers die uit de B zijn overgekomen. Vandaag liepen er (inclusief de prima spelende Luka Aerts) maarliefst 7 spelers die qua leeftijd nog in de B thuishoorden. Hoe wisten zij zich te handhaven? Hoe lag de verhouding met de overige A-spelers? Hoe was het technisch en conditioneel gesteld met iedereen? Op welke positie komen zij het beste tot hun recht?

De leiding had niets te klagen over de veerkracht en de vechtlust. De geel-zwarten lieten zich niet van de wijs brengen door de fysiek en voetballend sterkere tegenstander. De 3-0 die na een halfuur op het bord stond was geen aanleiding voor een onvoorwaardelijke overgave. Integendeel, het gaf Koningslust/Grashoek de motivatie om nog harder te werken en nog slimmer te zoeken naar de zwakke punten van de tegenstander. Chapeau!

In het tweede bedrijf leidde de veerkracht tot een mooie kopgoal van Tjerk, uit een hoekschop van Job. Goed doorzetten leverde ook de 3-2 van Job op en de bezoekers mocht terecht hoop hebben op nog meer. De eerst zo snelle balverplaatsingen van de gastheren gingen met steeds meer fouten gepaard en de omschakeling was niet hun sterkste punt. Daar kon winst worden gepakt.

Helaas viel de laatste goal aan onze zijde. Net als de andere drie goals ging ook hier een onzorgvuldigheid aan vooraf. Maar dat is het mooie van oefenwedstrijden. Die zijn om te leren en zorgen ervoor dat je dit soort momenten een volgende keer anders oplost.

Nogmaals, prima gedaan heren, jullie hebben je visitekaartje afgegeven!