Ondersteuning voor de Jeugdtrainers

8 augustus 2022 8:00

SV Grashoek staat op het standpunt: "wie de jeugd heeft, heeft de toekomst".

Het jeugdbestuur realiseert zich dat spelplezier, ontwikkeling van spelers en goede begeleiding onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Het één kan niet zonder het ander. Om die reden worden al sinds lange tijd hulpmiddelen aangeboden, zoals trainingsvoorbeelden, boekjes, trainersapp's en, niet te vergeten de cursus "Train de trainer" van enige jaren terug.

Kort geleden is de technische commissie in contact gekomen met VTON (Voetbal Technische Ontwikkeling Nederland). Deze organisatie verzorgt voor de aangesloten verenigingen een platform met voetbaloefenstof met een doorlopende leerlijn voor de jeugd van 5 tot en met 19 jaar ebiedt dat aan door middel van een bijzonder laagdrempelige app voor jeugdtrainers. Hiermee worden per leeftijdscategorie kant-en-klare trainingen aangeboden. Uiteraard wordt er steeds rekening gehouden met een juiste leerlijn/ontwikkeling voor die betreffende leeftijdsgroep.
Voor de club is dit een uitkomst want daarmee kunnen de spelers zich op een eenduidige en passende  manier van Kabouter tot Seniorenspeler ontwikkelen.
Ook voor de trainers is dit een uitkomst. Die trainers zijn bij SV Grashoek vaak vaders of moeders die heel enthousiast het team van hun kind willen begeleiden maar soms geen tijd hebben om naast alle dagelijkse drukte ook nog een zinvolle training te bedenken.
Het voordeel van de app is dat de trainingen voor iedere jeugdtrainer als het ware kant en klaar worden aangeboden. De trainer hoeft deze niet meer te "bedenken", maar kan zich volledig richten op de begeleiding van de spelers en de juiste uitvoering van de oefeningen.

Na een introductie vanuit VTON heeft de technische commissie het jeugdbestuur geadviseerd om deze app aan te schaffen. VV Koningslust is ook enthousiast dus we trekken samen met hun op.

Op maandag 5 september zal een afvaardiging van VTON aan alle jeugdleiders en -trainers van SV Grashoek en VV Koningslust een leerzame bijeenkomst aanbieden waarbij uitleg wordt gegeven over hun visie op het trainen van jeugd en het in de praktijk brengen ervan, onder meer met behulp van de app.
Aanvang 20.00u in de kantine van SV Grashoek.